به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با اشاره به تصویب سند عفاف و حجاب از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 84 و تعیین وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضایی در این زمینه، گفت: اکنون بعد از گذشت 14 سال باید همه این دستگاه‌ها بازنگاهی به عملکرد خود داشته باشند تا ببینند آیا به وظایف قانونی خود عمل کرده‌اند یا خیر که البته به اعتقاد ما به این وظایف عمل نشده است. بر همین مبنا از سازمان بازرسی کل کشور در اجرای وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قانون می‌خواهم که ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در این زمینه، گزارش لازم را ارائه کند.رئیسی در ادامه این نشست، اقدام ایالات متحده آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه ایران را «غیرخردمندانه» توصیف کرد و افزود: تحریم وزیر محترم امورخارجه، نشان دهنده اوج استیصال و به بن‌بست رسیدن آمریکا و موجب سرزنش همه خردمندان عالم است.

دو انتصاب در قوه‌قضائیه

در خبری دیگر از قوه‌قضائیه، سید ابراهیم رئیسی دیروز در احکامی جداگانه، رئیس کل دادگستری استان تهران و رئیس دانشگاه علوم قضایی را منصوب کرد. به گزارش «ایسنا» رئیس قوه‌قضائیه، محمدجواد حشمتی معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور را به‌عنوان رئیس کل دادگستری استان تهران منصوب کرد. فعالیت قضایی حشمتی از سال ۶۱ آغاز شده و تاکنون با عناوین دادیار، جانشین دادستان، دادستان، بازپرس، رئیس دادگاه در استان‌های فارس، سیستان و بلوچستان و تهران، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، رئیس کل دادگستری استان گیلان، قاضی دیوان عالی کشور و معاون سازمان بازرسی کل کشور در قوه‌قضائیه فعالیت داشته است. براساس این گزارش، فرید محسنی نیز از سوی رئیس قوه‌قضائیه به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم قضایی معرفی شد. محسنی دانش‌آموخته مقطع دکترای حقوق جزا و جرم‌شناسی از دانشگاه امام صادق (ع) و استادیار دانشگاه علوم قضایی است.

مدیران قضایی مجدانه پیگیر مطالبات مردمی باشند

همچنین دیروز رئیس قوه‌قضائیه در بازدید سرزده از دبیرخانه حوزه ریاست ضمن گفت‌وگو و شنیدن درخواست‌های مردم از نزدیک در جریان فرآیند کار این مجموعه قرار گرفت و به مدیران قضایی تاکید کرد که به‌صورت جدی پیگیر مطالبات مردمی باشند. رئیس دستگاه قضایی در این بازدید دستور داد که دبیرخانه قوه‌قضائیه، مطالبات و مکاتبات واصله را از مراجع ذی‌ربط در این قوه پیگیری و نتایج را به‌صورت نوبتی منعکس کند. رئیسی با تاکید بر لزوم تکریم مراجعان و گشاده‌رویی در برخورد با مردم، در واکنش به گلایه مدیرکل دبیرخانه از برخی مدیران قضایی به علت پاسخ ندادن به مکاتبات، گفت: موضوع پاسخگویی و پیگیری مطالبات مردم آنقدر مهم است که مدیران دستگاه قضایی موظفند تا حصول نتیجه نهایی مطالبات مردمی پیگیری مجدانه داشته باشند.