وی درادامه گفت: اینکه ما پهپاد مدرن را بزنیم یک هنر است اینکه با موشک خود آن را ساقط کنیم هنر دوم ماست، اینکه با سیستم راداری خود سرچ کنیم هنر سوم ماست و اینکه بتوانیم این پهپاد را قفل کنیم هنر چهارم است، همه اقدامات ما ایرانی بوده است. روحانی اظهار کرد: طراحی ساخت و موشک برای ما بسیار ارزشمند است، پهپاد آمریکایی را می‌زنیم لذت‌بخش است؛ چون ما تجاوزگر را زدیم، رفتار ما رفتار خوب و مسالمت‌آمیز با همه خواهد بود؛ ولی مقابل تجاوز می‌ایستیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما از تهدید و فشار باید به‌عنوان فرصتی جدید استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: مجموعا به‌رغم اینکه مردم ما در فشار بودند، اما آمار و ارقام ما نشان می‌دهد که در ۴-۳ ماه اخیر آرامش و تلاش مردم بیشتر شده است.

اطلاعات باید در اختیار همه مردم باشد

همچنین رئیس‌جمهور روز گذشته به مناسبت روز خبرنگار، در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه دولت از فعالیت خبرنگاران و روند اطلاع‌رسانی صحیح در جامعه حمایت می‌کند تا مردم از همه اطلاعات و اخبار آگاه شوند، اظهار کرد: اینکه اطلاعات به‌عنوان رانت در اختیار فرد و جمع خاصی باشد، کار درستی نیست و اخبار و اطلاعات باید در اختیار همه مردم باشد. رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه فضای مجازی کار اطلاع‌رسانی را آسان کرده است، گفت: امروز با یک وسیله سبک و کوچک می‌توان در کمترین زمان و به راحتی اخبار و تصویر را منتقل کرد و در این راستا از مهندس جهرمی، خواستم تا شرایط ویژه‌ای به‌منظور برخورداری از اینترنت پرسرعت برای خبرنگاران در نظر بگیرد.

روحانی گفت: دولت همچنین به‌عنوان هدیه روز خبرنگار در نظر دارد استفاده از خدمات اینترنت برای یک‌سال به خبرنگاران رایگان باشد و این هدیه کوچکی از طرف دولت به خبرنگاران است.