تکذیب فیلتر اینستاگرام

همچنین براساس گزارش «ایسنا» سخنگوی قوه‌قضائیه گفت که خبر فیلتر اینستاگرام صحت ندارد. اسماعیلی درباره مطرح شدن برخی اخبار مبنی‌بر فیلترشدن اینستاگرام به نقل از معاون اول دادستان کل کشور گفت: مایه تاسف و تعجب است که اخباری تحت‌عنوان اخبار قضایی نقل می‌شود که به هیچ عنوان چنین خبری ابراز نشده است. در مقطعی که دادستان کل کشور معاون اول ندارد و هنوز فردی برای این سمت انتخاب نشده، خبری منتسب به معاون اول دادستانی کل نقل می‌شود که بیانگر این است برخی افراد فعال در رسانه‌ها و فضای مجازی، اخلاق حرفه‌ای را مراعات نمی‌کنند. این خبر صحت ندارد و چنین خبری هم اعلام نشده است.

حبس‌های طویل‌المدت برای مدیران شرکت‌ها

اسماعیلی در ادامه این نشست با بیان اینکه پرونده کیمیا خودرو رسیدگی شده و متهمان آن به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شده‌اند، گفت: مهدی فتاحی‌نیا به ۲۵ سال حبس، مرتضی فتاحی‌نیا به ۱۵ سال حبس، مریلا فتاحی‌نیا به ۱۰ سال حبس، مجید پورمحسنی به ۱۰ سال حبس و معصومه موسوی به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

تایید بازداشت حسن رعیت

سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین ‌درخصوص دستگیری حسن رعیت گفت: با رعایت معذوریت‌های قانونی اصل بازداشت این فرد را تایید می‌کنم. اسماعیلی در رابطه با آخرین وضعیت روند رسیدگی به پرونده‌های برادر رئیس‌جمهور و برادر معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دادگاه بدوی رای خود را صادر و در مرحله تجدیدنظر در نوبت رسیدگی است و منتظر صدور رای نهایی هستیم. پرونده دیگر هنوز در دادسراست و تاکید شده که روند رسیدگی به این پرونده تسریع شود.اسماعیلی در ادامه این نشست خبری درباره خبر بازداشت و احضار فرزندان برخی مسوولان قضا و تعدادی از مقام‌های قضایی و رابطه آن با پرونده یکی از مسوولان سابق در قوه‌قضائیه گفت: من خبر بازداشت یا احضار فرزندان مسوولان دستگاه‌ قضایی را تایید نمی‌کنم، نه امروز و نه ماه‌های اخیر چنین بازداشت‌ها و احضارهایی نداشته‌ایم. در رابطه با بازداشت فرزندان مقامات نه در درون دستگاه قضا و نه بیرون از آن خبری ندارم. مبنای خبر تایید نمی‌شود، چه برسد که آن را منتسب به فلان پرونده کنیم. براساس گزارش «ایلنا» اسماعیلی در خصوص آخرین وضعیت پرونده اکبر طبری گفت: مطالب منتشره مورد تایید ما نیست. رسیدگی به پرونده با قاطعیت در حال انجام است و هر گاه به دست آمد رسیدگی صورت خواهد گرفت. وی در پاسخ این سوال که آیا حکم علیرضا منفرد صادر شده است، گفت: محاکمات فرد مورد اشاره انجام شده و تحقیقات کافی انجام و دادگاه رسیدگی را به اتمام رسانده‌ایم، اما برای تصمیم نهایی نیاز به استعلام از وزارتخانه مربوطه بود و منتظر پاسخ هستیم.