او در گفت‌وگو با شبکه فاکس‌نیوز با اشاره به آزادی کشتی ایرانی از جبل‌الطارق گفت: مایه تاسف است که این اتفاق افتاده است. ادعاهای وزیر امورخارجه آمریکا علیه این کشتی ایرانی در پی آن مطرح می‌شود که ابرنفتکش آدریان دریا (گریس۱) که حامل نفت ایران است و بیش از یک ماه در جبل‌الطارق توقیف شده بود روز یکشنبه این تنگه را ترک کرد و گزارش برخی رسانه‌ها حاکی از آن است که آدریان دریا به سمت بندر کلاماتا در یونان حرکت کرده است.

نیروهای انگلیسی اوایل ژوئیه (ماه گذشته میلادی) در جبل‌الطارق این نفتکش را که پیش از این گریس۱ نام داشت با این ادعا که مقصد آن، برخلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا سوریه بوده، توقیف کردند. دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق روز پنج‌شنبه طی حکمی دستور رفع توقیف آدریان دریا را صادر و اعلام کرد که دیگر دلیلی برای نگه داشتن این نفتکش وجود ندارد، اما مقامات آمریکایی تلاش کردند تا مانع از رفع توقیف آدریان دریا شوند و خواستار جلوگیری از حرکت آن شدند.

روز یکشنبه دادگاه عالی جبل‌الطارق با این درخواست آمریکا مخالفت و آن را رد کرد. مقامات ایران اقدام انگلیس برای توقیف ابرنفتکش حامل نفت ایران را خلاف قوانین بین‌المللی و مصداق دزدی دریایی دانستند. ایران در اعتراض به این اقدام، سفیر انگلیس در تهران را نیز احضار کرد. محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران پس از خبر آزادی نفتکش گریس۱ در توییتر خود نوشت: آمریکا که در تحقق اهدافش از طریق تروریسم اقتصادی از جمله با محروم کردن بیماران سرطانی از دارو، شکست خورده است، از نظام قضایی سوءاستفاده کرده تا به اموال ما در آب‌های آزاد دستبرد بزند. این تلاش برای دزدی دریایی، نشانگر بی‌اعتنایی دولت ترامپ به قوانین است.