نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه «کان» مدعی شد که ایران درحال ایجاد پایگاه‌هایی در عراق، یمن، سوریه و لبنان علیه اسرائیل است. او گفت اسرائیل در پاسخ به این اقدام درحال انجام عملیات‌هایی در عراق و برخی کشورهای دیگر از جمله سوریه است.

این در حالی است که ابو مهدی المهندس، جانشین رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق چهارشنبه (۳۰ مرداد) اعلام کرد که «آمریکایی‌ها برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها و مقرهای عراق، چهار پهپاد اسرائیل را به این کشور وارد کرده‌اند.» رسانه‌های عراق شامگاه‌ سه‌شنبه از وقوع آتش‌سوزی در پایگاه نظامی«بلد» واقع در استان صلاح‌الدین (مرکز) خبر دادند. بر اثر این آتش‌سوزی، یک انبار مهمات و تسلیحات متعلق به الحشدالشعبی در نزدیکی این پایگاه منفجر شد. ابو مهدی‌المهندس در بیانیه خود تاکید کرد که الحشدالشعبی در برابر این‌گونه اقدامات گزینه‌ای جز دفاع از خود و مقرهایش ندارد و برای این کار از تسلیحات فعلی خود و تسلیحات بسیار پیشرفته استفاده خواهد کرد.

هشدار نوری مالکی

به‌دنبال صحبت‌های اخیر بنیامین نتانیاهو و همچنین حمله به مواضع حشدالشعبی در عراق، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق با هشدار به رژیم صهیونیستی اعلام کرد اگر حملات این رژیم ادامه یابد عراق به میدان جنگی تبدیل خواهد شد که بیش از یک کشور از جمله ایران در آن شرکت خواهند کرد.

به گزارش «ایسنا» به نقل از السومریه‌نیوز، رئیس دفتر نوری مالکی به نقل از وی در توییتر خود نوشت: «اگر ثابت شود اسرائیل در عملیات‌های اخیر دست دارد، عراق با قدرت پاسخ خواهد داد.» براساس این گزارش، پیش از این ابومهدی المهندس، معاون الحشدالشعبی عراق گفته بود آمریکا مسوول اول و آخر حملات اخیر به عراق است. پیش از این نیز عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد پدافند هوایی این کشور هرگونه هواپیماهای جنگی را که حریم هوایی عراق را نقض کنند، سرنگون خواهد کرد. وی همچنین دستور آغاز تحقیقاتی جامع با مشارکت تمامی طرف‌های مسوول برای بررسی انفجار انبارهای سلاح در اردوگاه الصقر و ارائه گزارشی درخصوص آن حداکثر تا یک هفته داد. از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که مقام‌های آمریکایی مسوولیت رژیم صهیونیستی در حمله علیه یک انبار تسلیحاتی در عراق را تایید کرده‌اند. این خبرگزاری نوشته است: «دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده است، اعلام کردند اسرائیل در ماه ژوئیه حمله‌ای را به یک انبار تسلیحاتی در عراق انجام داده است.» روزنامه نیویورک‌تایمز نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی نوشت، اسرائیل ماه گذشته میلادی یک «انبار تسلیحاتی ایران» در عراق را بمباران کرده است.