براساس این گزارش، برخی عناصر خودفروخته و وابسته به جریانات ضد انقلاب خارج‌نشین، طی دهه گذشته با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی انسجام یافته و با طراحی و برنامه‌ریزی هدفمند به دنبال ایجاد توطئه و آشوب جدید در کشور بودند که در این راستا افرادی از مرتبطان سرویس‌های بیگانه و خائنان به ملت ایران که ترور ۱۷ هزار تن از هموطنان عزیزمان را در کارنامه سیاه خود دارند، به دستگیر‌شدگان اخیر در مشهد ماموریت طراحی و اجرای توطئه و فتنه جدیدی را داده بودند که این توطئه با حضور عوامل نفوذی کشف و خنثی شد.

جزئیات دستگیری ۱۴ اخلالگر مرتبط با گروه‌های برانداز

همچنین به گزارش «ایرنا» ازسوی دیگر حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی گفت: افرادی که هفته گذشته در مشهد دستگیر شدند در ارتباط با گروه‌های برانداز خارج از کشور بودند و دستگیری آنها هیچ ارتباطی با نامه آنان به رهبری ندارد.

جعفری ادامه داد: این افراد که ۱۴ نفر هستند پیش از تجمع غیرقانونی خود مقابل ساختمان دادگستری خراسان رضوی برای طراحی و اجرای اهداف خود در مشهد جلسه هماهنگی برگزار کرده بودند. وی افزود: پنج نفر از این افراد ساکن مشهد هستند و سوال اینجاست مابقی آنان چرا به مشهد آمده و علت حضورشان در این شهر چه بوده است؟ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با بررسی موضوع توسط دستگاه‌های امنیتی و به منظور پیشگیری از هرگونه اخلالگری افراد یاد شده دستگیر شدند. وی گفت: در این ارتباط ۱۴ نفر دستگیر شدند که ۲ نفر آنان زن هستند و مرجع قضایی در حال رسیدگی به جرایم آنان است.