به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: «از سوی دیگر، تهران اهمیت ویژه‌ای به مساله رفع ممنوعیت خرید سلاح، پس از گذشت ۵ سال از امضای توافق هسته‌ای می‌دهد؛ به این دلیل که پس از این مدت، می‌تواند به سادگی به بازار‌های جهانی سلاح راه یافته و معاملات بزرگ سلاح با برخی دولت‌ها نظیر روسیه و چین انجام دهد.»

در گزارش الشرق‌الاوسط آمده است: «مشخص است که تمام فشار‌های آمریکا هم نتوانسته است تهران را مجبور به عقب‌نشینی از توافق هسته‌ای کند و همان‌طور که گذشت، در نتیجه این سیاست، دستاورد‌های متعددی در انتظار تهران است. بنابراین با وجود تهدیدات ایران در مورد عمل نکردن به برخی بند‌های توافق هسته‌ای، به‌نظر نمی‌رسد این کشور قصد جدی برای خروج کامل از این توافق داشته باشد.»

همچنین در این گزارش تاکید شده است: «بر همین اساس است که دو دولت ایران و آمریکا، تلاش می‌کنند مرتکب اشتباه استراتژیک حساب نشده‌ای نشوند که به تغییر کاملی در معادله «نه جنگ و نه مذاکره» بینجامد. در عوض، این دو منتظر آغاز سال ۲۰۲۱ هستند تا ببینند آیا دولت جدیدی وارد کاخ سفید می‌شود یا اینکه دولت سابق به کار خود ادامه می‌دهد. در این میان، ایران ضمن ماندن در توافق هسته‌ای، از برخی بند‌های آن برای وارد آوردن فشار بر دیگر طرف‌های امضا‌کننده استفاده می‌کند.»