دژپسند و آذری‌جهرمی به مجلس می‌روند

در خبری دیگر از مجلس، نمایندگان در جلسات علنی این هفته پارلمان، بررسی منصور مرادی نماینده مریوان و محمدرضا صباغیان نماینده مهریز از وزیر اقتصاد و سوالات نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود از وزیر ارتباطات را در دستور کار دارند. همچنین قرائت گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در دستور کار این هفته مجلس است.

شکایت برخی نمایندگان مجلس از دولت

در خبری دیگر از مجلس، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از شکایت تعدادی از نمایندگان به دیوان محاسبات از دولت برای اجرا نکردن قوانین مصوب پارلمان خبر داد. سیدمهدی فرشادان در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: بعضا مشاهده شده که مجلس در مواردی، از جمله بودجه‌های سنواتی مصوباتی دارد، اما دولت با توجیه اینکه توان اجرای آنها را ندارد، آیین‌نامه‌های مربوطه را تصویب نمی‌کند. او ابراز امیدواری کرد که دیوان محاسبات به موضوع شکایت نمایندگان رسیدگی کرده و نظر کارشناسی و قانونی خود را اعلام کند.

طرح یک سوال از وزیر کار

خبر دیگر از مجلس آنکه حسین مقصودی نماینده سبزوار در مجلس از طرح سوال خود از وزیر کار درباره تشکیل یک هلدینگ بیمارستانی خبر داد. مقصودی به خبرگزاری تسنیم گفت: در زمان تصدی علی ربیعی بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک هلدینگ درمان تامین اجتماعی در این وزارتخانه ایجاد شده که تشکیل آن خلاف قانون است. محمد شریعتمداری وزیر فعلی کار بارها در جمع نمایندگان اعلام کرده که تشکیل این هلدینگ مبنای قانونی ندارد، اما با گذشت چند سال از تاسیس این هلدینگ این مجموعه در حال فعالیت است و منحل نشده است.

جزئیاتی از تفحص سازمان هدفمندی یارانه‌ها

همچنین دیروز جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از ستاد هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه گزارش این تفحص تدوین و به کمیسیون اقتصادی قوه مقننه تقدیم شده است، گفت: رقم تخلفاتی که صورت گرفته قابل جمع‌بندی نیست و بیشترین تخلفات در پرداخت کمک‌های بلاعوض است. نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بر این است که ۳۰ درصد از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به بخش تولید و بهداشت اختصاص داده شود که بخشی از این موارد اختصاص داده شده که متأسفانه در این اختصاص‌ها رانت‌هایی وجود داشته است و هر فرد و گروهی که توانسته کانالی را در سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان برنامه پیدا کند، توانسته کمک‌های بلاعوض کلانی به‌میزان ۱۰ و ۱۵ میلیارد تومان دریافت کند. رئیس هیات تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها اضافه کرد: در این کمک‌های بلاعوضی که انجام شده فسادهایی وجود دارد که باید قوه‌قضائیه پیگیر این موضوعات حتما باشد.