تمام فلسفه سیاسی آنها ظلم بوده که این فلسفه‌ای دشمن‌ساز است نه قدرت‌آفرین. سرلشکر سلامی تصریح کرد: در سوی دیگر ماجرا می‌بینید که یک فلسفه سیاسی عمیق و ژرف حرکات ما در میدان را رهبری می‌کند و عمل نظامی ما تحت تاثیر منطق و فلسفه معنوی و الهی هدایت می‌شود بنابراین عضلات و جوارح ما تابع ذهنی است که آیات الهی را مبدأ و مبدع حرکت ما قرار می‌دهد و این فلسفه‌ای است که قدرت و تدبیر می‌آفریند و دل‌ها را جذب می‌کند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: همه تمدن‌های مادی زمانی فرو می‌پاشند که قدرت بیش از حد نظامی پیدا می‌کنند و وقتی افول مدنیت سیاسی و ارزش‌های اخلاقی در آنها اتفاق می‌افتد، قادر نیستند نیاز‌های مردم تحت سیطره خود را تامین کنند و فرو می‌پاشند و این جریانی ثابت است به‌طوری که مثل شوروی و امپراتوری روم امروز نیز تمام قدرت‌ها مثل انگلستان دیگر نفس ندارند درحالی که روزگاری خورشید در سرزمینشان غروب نمی‌کرد. سرلشکر سلامی افزود: در فضای آرمان‌های دشمن، شکست ما یک آرزو بود و تصور می‌کردند به سادگی امکان‌پذیر است، اما امروز تقریبا در پهنه وسیع جهان اسلام قدرت‌سازی شده است و در اکثر بلاد مهم اسلامی قدرت اسلام را لمس کرده و می‌بینید که در حال تعقیب دشمن هستند.او با بیان اینکه تحریم به‌عنوان خطرناک‌ترین سناریو از دید دشمنان تلقی شد و فکر می‌کردند ما را به میز مذاکره و تسلیم می‌کشانند، گفت: اما همه متوجه شدند این کشور تحت این فشار‌ها باید ظرفیت‌های درونی قدرت را به فعلیت تبدیل کند. درواقع ما موفق شدیم، چون که میل خفیف هم به دشمن پیدا نکردیم، چون می‌دانیم هیچ دشمنی برای حل مسائل ما هیچ تلاشی نمی‌کند و هر فرمولی ارائه می‌دهد در جهت تخریب و کوچک شدن ما است؛ به عبارت دیگر مقاومت با سلاح اتفاق نمی‌افتد چرا که مقاومت از روح سرچشمه می‌گیرد و یک مفهوم معنوی است بنابراین این انسان‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند و اراده کنند که بایستند.فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آنچه امروز به ما ثبات بخشیده دل‌های مستحکم است، تاکید کرد: وقتی از منطق مقاومت به مذاکره روی آورید نشانه ضعف است و وقتی دشمن ما را در موضع ضعف ببیند فشار‌ها را بیشتر می‌کند پس نسخه مذاکره و سازش اصل راه‌حل مشکلات ما نیست و هیچ مساله‌ای از ما را حل نمی‌کند.

سلامی افزود: وقتی ما ایستادگی می‌کنیم که بدانیم راه‌حل مسائل ما مقاومت است مقاومتی که به معنای ایستادن و پذیرش فشار نیست بلکه به معنای حرکت به سمت رونق تولید، محرومیت‌زدایی، تلاش شبانه‌روزی و بسیج تمام ظرفیت‌ها و منابع است. او با اشاره به اینکه مقاومت یعنی تقویت ارکان قدرت ملی، بیان کرد: این مقاومت هرچه ادامه یابد قدرت ما را افزایش می‌دهد بنابراین ما امروز بیش از هر زمان دیگری به مردم برای پیروزی بر دشمنان نیاز داریم؛ ما تا پیروزی فاصله‌ای نداریم و من قسم می‌خورم ما راه کوتاهی تا صبح بیشتر نداریم و این آخرین فراز نبرد ما است لذا کافی است تصمیم بگیریم، اراده کنیم و سست نشویم چرا که قرآن، وحی جاری و برای همیشه زندگی بشریت است و همه راه‌ها را به ما یاد داده است بنابراین تحقق این امر، سخت نیست اگر همه با هم متحد شویم، از دشمن دل بکنیم و به رحمت خداوند امیدوار باشیم.

مردم به نظام امیدوارند

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: مردم به نظام امیدوار هستند و در این میان وظیفه علمای بزرگ ما بصیرت‌افزایی، روشنگری و امیدبخشی هرچه بیشتر برای کاهش تاثیر تحریم‌ها است.

تحریم یعنی دل بستن به دشمن

سرلشکر سلامی همچنین تاکید کرد: بین برداشتن تحریم و برداشتن اثر آن زمین تا آسمان فاصله است؛ برداشتن تحریم یعنی دلبسته به دشمن شدن که تاثیری ندارد، چون اروپا نمی‌تواند و آمریکا اراده‌ای برای برداشتن تحریم ندارد بنابراین باید سیاست حذف تاثیر تحریم‌ها را دنبال کنیم. درواقع تحریم‌ها فرصت هستند و ما در فضای تحریم به چنین پیشرفتی در علوم و فناوری دست یافتیم لذا باید بدانیم که سختی‌ها زودگذر هستند و کافی‌ است محکم باشیم.

فرمانده کل سپاه افزود: ما سختی‌های تحریم را هم پشت سر گذاشته‌ایم و آموخته‌ایم چگونه بدون تاثیر آن زندگی کنیم لذا تدریجا کاری می‌کنیم که تمام آنها به ما محتاج باشند، زیرا ما کاملا توانایی حفظ و بسط استقلال کشور را در همه ابعاد داریم. امروز دشمن درباره ما به اشباع تحریم رسیده و بیش از این قدرتی ندارد. او تاکید کرد: قدرت مقاومت آغاز شده و بی‌انتهاست اما فشار دشمن محدود است؛ در واقع ما نه بر اساس نفت خلق شده‌ایم و نه بر اساس تعامل با دیگران، ما به رزق خداوند اعتقاد داریم و دشمنان را تسلیم خود می‌کنیم.

آزمایش موشک جدید موفقیت‌آمیز بود

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری میزان، فرمانده کل سپاه در حاشیه این همایش با اشاره به آزمایش یک موشک جدید گفت: کشور ما همواره عرصه آزمایش انواع سیستم‌های دفاعی و راهبردی است و اینها حرکاتی بدون توقف در راستای رشد قدرت بازدارنده ماست و دیروز هم یکی از روز‌های موفق این ملت بود.