او همچنین اتهامات احمدرضا لشکری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا را مشارکت در اخلال عمده به میزان ۱۸۵ میلیارد و ۱۴ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان، مشارکت در تحصیل مال ازطریق نامشروع و مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور اعلام کرد. نیازآبادی گفت: شکات اعلام کردند متهمان با بهانه‌های مختلف و با فریبکاری همچنان از شرکت‌های داروسازی دارو تحویل گرفته و با برگشت خوردن چک‌ها فرآیند تولید دارو در کشور را با مشکل مواجه کرده‌اند. به گفته نماینده دادستان، در بررسی جوایز پرداختی و دریافتی و تحقیقات مشخص شد تا ۴۸ درصد قیمت در خلال سال‌های ۹۳ تا ۹۶ و بیش از ۱۶۴ میلیارد تومان بوده است. او افزود: ۲۲ فقره حساب شخصی در مورد متهمه نعمت‌زاده شناسایی شده که از سال ۸۸ تا ۹۷ بوده است و ۴۲ فقره حساب مشترک برای این متهمه شناسایی شده است و ازسویی برای متهم لشگری‌پور ۱۴ فقره حساب شخصی و ۳۴ فقره حساب مشترک  و در شرکت توسعه دارویی رسا نیز ۷ فقره حساب شناسایی شده که ۹۳ درصد گردش حساب‌ها مربوط به بانک ملت است و درباره این شرکت ۱۸ فقره حساب دیگر نیز شناسایی شده است.

وثیقه‌گذاری یک فرد ۲۶ساله برای نعمت‌زاده

قاضی مسعودی‌مقام نیز در این جلسه رسیدگی درباره اتهامات شبنم نعمت‌زاده گفت که فردی که برای شبنم نعمت‌زاده وثیقه گذاشته متولد ۱۳۷۳ است. به گزارش خبرگزاری مهر او توضیح داد: به دلیل بیم فرار و اختفای شما و موضوع اسناد وثیقه گذاشته شده، قرار بازداشت موقت صادر شد. سندی که گذاشته بودید از طرف فردی به نام امیر بارانی متولد ۷۳ است و وی در دادگاه حضور نیافت اما ۲۰میلیارد اسناد ارائه کرده است.

۵ سال بیکار بودم

از سوی دیگر، شبنم نعمت‌زاده دیروز در بخش‌هایی از دفاعیات خود با بیان اینکه فارغ‌التحصیل دانشگاه شهید بهشتی هستم، گفت: تا سال ۸۰ بیکار بودم. پدرم وزیر بود ولی ۵ سال بیکار بودم. کار هنری و داروسازی می‌کردم. از طریق یکی از دوستانم در سال ۷۹ تا ۸۰ مشغول شدم و داروخانه‌ای را راه‌اندازی کردم و عصرها ویزیت مطب به مطب و کوچه به کوچه می‌رفتم با وجود اینکه پدرم وزیر بود. من فعالیتم نه به‌واسطه رانت بوده و نه چیزی. من از صفر شروع کردم. نه ارز دولتی گرفتم و نه چیزی. من در مزایده شرکت می‌کردم و برنده می‌شدم.

ماجرای پوشش متفاوت دختر وزیر سابق

یکی از حواشی دیروز دادگاه شبنم نعمت‌زاده پوشش چادر او بود. رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه در رابطه با نوع حجاب متهم شبنم نعمت‌زاده در دادگاه دیروز گفت: وی در زمانی که کیفرخواست نیز ابلاغ شد با چادر بود و امروز نیز با خواست خودش با چادر حاضر شد. به گزارش «ایسنا» قاضی مسعودی‌مقام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا الزامی وجود داشته که فرد با همان تیپی که داشته است به دادگاه بیاید، گفت: برخی متهمان خودشان تمایل دارند که با چادر یا مانتو و... حاضر شوند و ما الزامی در این خصوص نداشتیم.