سردارصفوی افزود: ما امیدوار هستیم که دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ما بدانند که ایران قصد تهاجم یا کشورگشایی ندارد بلکه به‌دنبال صلح و امنیت پایدار و البته مدافع حقوق مظلومان است. وی گفت: آمریکایی‌ها خوب می‌دانند که ما از یک رهبر خردمند و شجاع برخوردار هستیم و سیاست ایران سیاست ایجاد صلح و امنیت پایدار است و ما امیدواریم دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدانند که ایران به‌دنبال تهاجم و کشور‌گشایی نیست بلکه به‌دنبال آرامش و دفاع از حق ملت‌های اسلامی است.

به گزارش «ایرنا» مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» گفت: این یک وعده تحقق‌پذیر است زیرا واقعیت این است که جبهه مقاومت با توجه به ظرفیت‌های مردمی و حضور انسان‌هایی شجاع و باایمان که به‌دنبال اهداف حق‌طلبانه هستند از رژیم صهیونیستی و دوستان آمریکایی آنها قوی‌تر شده است.

وی با اشاره به اقتدار تکاملی انقلاب اسلامی و افول قدرت و ذلت دشمنان اسلام اظهار کرد: ما به‌دنبال صلح جهانی هستیم و البته نه آن صلح که «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا به‌دنبال فریب دیگران است. وی اداره‌کننده سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بوده و کار آنها دروغ گفتن است. آمریکایی‌ها می‌دانند قدرت نوظهور انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت درحال اوج‌گیری است و قدرت آمریکا و طرفدارانش درحال نزول است و سیاست‌های آنها در مقابل ایران با شکست مواجه شده است. مشاور عالی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه هم طرح خاورمیانه بزرگ و هم طرح معامله قرن آمریکا با شکست مواجه شده است، گفت: آمریکا و متحدانش از نظر اقتصادی و نظامی فرسوده شده‌اند.

افول قدرت آمریکا

به گزارش خبرگزاری فارس، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با تاکید بر اینکه هم طرح خاورمیانه بزرگ بوش پسر و هم طرح معامله قرن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با شکست مواجه شده است، اظهار کرد: آمریکایی‌ها و جبهه متحد ان آمریکا مجبورند از افغانستان و غرب آسیا عقب‌نشینی کنند. همان‌طور که ارتش سرخ اتحاد جماهیر شوروی بعد از ۱۰ سال که در افغانستان بود ملت افغانستان آنها را بیرون کردند، آمریکایی‌ها هم بعد از ۱۸ سال توسط مردم افغانستان همچون علف‌های هرز از این کشور بیرون انداخته خواهند شد.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد قدرت آمریکا در غرب آسیا رو به افول و نزول است. متحدان آن همچون رژیم صهیونیستی نیز که زمانی شعار نیل تا فرات را می‌داد اکنون می‌توانیم شکست‌هایش طی ۳۰ سال گذشته را ببینیم. دوستان دیگر آمریکا مثل برخی کشورهای عربی در یک راهبرد غلط که صهیونیست‌ها یا آمریکایی‌ها و مشاوران صهیونیستی - آمریکایی برای فروش میلیاردها دلار سلاح در مغز و فکر اینها انداخته‌اند با تجاوز به یمن و پنج سال کشتار مردم مظلوم و حتی محاصره همه راه‌ها و بنادر یمن، کاری کرده‌اند که مواد غذایی و دارو به مردم این کشور نرسد ولی سوال این است که آیا این دو کشور عربی پیروز شدند یا مجبورند عقب‌نشینی کنند؟

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نظامی تاکید کرد: اگر یمنی‌ها مقابله به مثل می‌کنند این یک دفاع مشروع است.

وی تاکید کرد: سیاست ایران سیاست ایجاد صلح و امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا با خروج نیروهای تجاوزگر بیگانه است و این سیاست رهبری و دولت جمهوری اسلامی است. به گزارش خبرگزاری فارس، صفوی همچنین گفت: رهبری انقلاب اسلامی ما فرمانده کل قوای ایران نیست بلکه فرمانده مدافع بلاد اسلامی فلسطین و عراق و سوریه و یمن است.

بستن تمام راه‌های نفوذ دشمنان

ازسوی دیگر روز پنج‌شنبه سردارحسین سلامی، فرمانده کل سپاه با بیان اینکه «هراسی از دشمنان بزرگ و کوچک نداریم و از این نگرانی‌ها عبور کرده‌ایم» گفت: امروز آنقدر قدرتمند شده‌ایم که دشمنان ما مجبورند هر حادثه‌ای که اتفاق می‌افتد را به دروغ هم که شده، به ما نسبت دهند. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاح ۶۸۶ طرح محرومیت‌زدایی روستاهای استان خراسان شمالی، با تاکید بر اینکه «در میدان جنگ تمامی راه‌ها را به فضل الهی بر دشمن بسته و راهی برای نفوذ نگذاشته و نمی‌گذاریم»، گفت: از آنجا مطمئن هستیم؛ سربازان، بسیجیان و پاسداران ما در مرزها با چشم‌های باز در کمین دشمنان هستند.

پاسخ به اتهام‌زنی دشمنان

همچنین سردار دریادار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران شامگاه پنج‌شنبه در مراسم یادواره سردار شهید اکبر آقابابایی هرندی در شهر هرند گفت: دشمنان تصور می‌کردند که در عرض یک هفته بر یمن غلبه کنند، اما نزدیک به ۵۵ ماه است که مستاصل شده‌اند و به‌دنبال کشوری هستند که از این گرفتاری آنها را نجات دهد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی در ادامه گفت: اکنون مردم مظلوم یمن بسیار مقتدر هستند و هر روز موشک و پهپاد جدیدی را با وجود در محاصره قرار گرفتن در ۵ سال اخیر رونمایی می‌کنند، دشمن در این راه ایران را به تحویل سلاح به این کشور متهم می‌کند و این درحالی است که حتی دارو و موادغذایی اولیه نیز نمی‌توان به این کشور رساند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمنان خجالت می‌کشند که این حقیقت را بازگو کنند که مردم یمن با توانمندی خود به این پیشرفت دست پیدا کرده‌اند و دائم درحال اتهام‌زنی هستند.