فرمانده سپاه پاسداران نیز روز گذشته طی سخنانی در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه پهپادهای متجاوز غنیمتی که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شدگفت: ما متنوع‌ترین کلکسیون پهپادهای قدرت‌های پیشرفته نظیر آمریکا را در دنیا داریم. اینها همه در سرزمین ما سقوط کرده‌اند و این حکایت از یک واقعیت تلخ دارد و آن تجاوز آمریکا به مرزهای این کشور است ولی یک واقعیت شیرین هم دربر دارد و آن سقوط همه نمادهای مدرن بودن آمریکا در این کشور است؛ ایرانی که در زمینه فناوری‌های نظامی محدود شده با اتکا به خود چنین توانایی یافته است.

به گزارش «ایسنا» سلامی ادامه داد: ما می‌زنیم، هرکسی که از حریم مرزهای ما تجاوز کند، می‌خورد. این واضح است و آشکار هم می‌گوییم و بدانید هر کاری کنیم می‌گوییم. ما هم توان عمل داریم و هم زبان گفتن و بر عهده گرفتن مسوولیت کاری را که انجام می‌دهیم. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز فاصله ما با آنها کم شده است و انحصار این فناوری‌ها از آنان گرفته شده است. ما همیشه پیشرفتمان را براساس تهدید دشمن دریافته‌ایم. هرگاه تهدید شدیم پیشرفت کرده‌ایم. ما مبارزه را ارج می‌نهیم و از آن استفاده می‌کنیم و از چیزی نمی‌هراسیم.سلامی تاکید کرد: دشمنان ما باید چند واقعیت را بدانند و از زبان ما بشنوند تا دچار خطای راهبردی نشوند. گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌گویند که البته مربوط به آنهاست؛ اما ما حرف خود را می‌زنیم.

اول اینکه کمی به عقب برگردید و تاریخ را مطالعه کنید. از ماجر‌ای طبس و در آتش سوختن نیروهای دلتا، بعد دفاع مقدس و بعد از آن ماجراهایی که در چند سال اخیر رخ داده از دستگیری تفنگداران گرفته تا رخدادهای اخیر.وی در پایان گفت: آمادگی ما بر‌ای پاسخ و واکنش به هر تجاوزی قطعی است. هر کس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود بسم‌الله. هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود. ما تا آخر ادامه می‌دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی‌ماند.فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز پیشانی جنگی انقلاب را در جهان ببینید. جنگ در شرق مدیترانه و شمال دریای سرخ کجا و جنگ در اروند و کرخه کجا. چگونه این ملت میدان‌های سیطره را از دست دشمنان یکی پس از دیگری آزاد کند؟ چگونه میدان دفاع را این‌همه گسترده کرده است؟ معیار موازنه چگونه تغییر کرده است؟ این تغییر فقط در میدان منازعه نیست.به گزارش خبرگزاری فارس، فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان بدانند ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا برده‌ایم و ظرفیت‌های اصلی قدرتمان را هنوز نشان نداده‌ایم، بخش کوچکی از آن را نشان داده‌ایم و بخش کوچک‌تری را استفاده کرده‌ایم. وی تصریح کرد: ما امروز جنگ‌های تدارکاتی خود را انجام داده‌ایم و مهیای هر سناریویی هستیم.

قدرت ایران درحوزه موشکی

همزمان سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه نیز دراین مراسم گفت: ما همچون چهل سال گذشته ایستاده‌ایم و اگر دشمنی غلطی کند قطعا پاسخ کوبنده‌ای دریافتخواهد کرد. به گزارش «ایرنا» وی در حاشیه افتتاح «نمایشگاه شکار کرکس‌ها» گفت: ما جزو پنج کشور اول جهان در حوزه پهپادها هستیم و در حوزه ساخت رادار و سامانه‌های پدافندی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم. امروز در حوزه موشکی نیز جزو قدرت‌های منطقه و چند قدرت بزرگ جهان هستیم.

هشدار جدی ارتش به دشمنان

ازسوی دیگر امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش نیزدرگفت‌وگو با «ایسنا»، گفت: اخیرا آمریکایی‌ها پیغام داده بودند، یک نقطه را می‌زنیم و شما هم جواب ندهید تا دعوا تمام شود! پاسخ دادیم که اگر یکی بزنید، ۱۰ تا می‌خورید. وی افزود: هر دشمنی یکی بزند، ما ۱۰ تا می‌زنیم. به نظرم می‌رسد این به آنها منتقل شده بود و آنها می‌فهمند که ما جدی هستیم.سرلشکر موسوی اظهار کرد: بر‌ای ما فرقی نمی‌کند که متجاوز چه کسی باشد. هر هواپیمایی که با نیت تخاصم یا با شکلی که از او احساس هجوم و تخاصم و ضرر کنیم، بخواهد از مرزهای ما عبور کند، قطعا با آن برخورد خواهیم کرد؛ البته قاعده و قانون دارد. ابتدا اخطار می‌دهیم. نه اینکه تنها در این مورد باشد، بلکه ده‌ها نوار مکالمه اخطار به هواپیماها را داریم از جمله هواپیماهای آمریکایی که همه ثبت شده و موجود است.