به گزارش «ایسنا»‌ پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، ضمن اعلام این خبر افزود: حسن روحانی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، با مدیران ارشد و نخبگان رسانه‌ای حاضر در نیویورک و جمعی از نخبگان سیاست خارجی آمریکا نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت. اسماعیلی همچنین از مصاحبه اختصاصی رئیس‌جمهور با برخی رسانه‌های بین‌المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی در انتهای سفر خبر داد و افزود: آقای روحانی طی سفر به مقر سازمان ملل با تعدادی از سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و احتمالا برخی روسای سازمان‌های بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو می‌کند. به گفته معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حسن روحانی عصر پنج‌شنبه ۴ مهر نیویورک را به سوی ایران ترک خواهد کرد.

محدودیت‌های رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک

در خبری دیگر، حسن روحانی در حالی امروز (دوشنبه) عازم نیویورک می‌شود که دولت آمریکا به دلیل نگرانی از تاثیر سخنرانی و مصاحبه‌ها و برنامه‌های رئیس‌جمهور بر افکار عمومی جهان و همچنین فعالیت‌های رسانه‌ای وزیر امور خارجه؛ حتی محدودیت‌هایی برای تردد هیات ایرانی ایجاد کرده است. بر اساس گزارش «ایسنا» دولت ترامپ ویزای مجموعه معاونین دفتر رئیس‌جمهور را هم که علی‌القاعده مسوولیت مدیریت برنامه‌های حسن روحانی دارند، صادر نکرده است. به گزارش «ایسنا» همچنین کل تیم رسانه‌ای هم به علت صادر نشدن ویزا نمی‌توانند رئیس‌جمهور را همراهی کنند. مدت ویزای روحانی در سفر به نیویورک نیز محدود بوده و محدوده تردد هم بین محل اقامت رئیس‌جمهور و مقر سازمان ملل و نمایندگی جمهوری اسلامی است. البته این محدودیت در حالی لحاظ شده که در سنوات گذشته نیز رئیس‌جمهور و هیات همراه فراتر از مکان‌های تعیین شده تردد نداشته‌اند.

ترامپ: برنامه‌ای برای دیدار با مقامات ایرانی ندارم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم دیروز در جمع خبرنگاران گفت که برنامه‌ای برای دیدار با مقامات ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل ندارد. ترامپ درحالی این سخنان را ایراد کرده که پیش‌تر مسوولان مختلف کشورمان از جمله حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرده‌اند تا رویکرد خصمانه آمریکا تغییر نکند، هیچ دیداری با ترامپ چه در حاشیه نشست سازمان ملل و چه در مکان دیگری در کار نخواهد بود.

پیام تبریک روحانی برای قهرمانی تیم ملی والیبال

حسن روحانی رئیس‌جمهوری همچنین شامگاه شنبه، در پیامی، با تبریک قهرمانی مقتدرانه تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، این پیروزی را برگ زرین دیگری بر افتخارات ورزشی کشور برشمرد. روحانی در این پیام با تبریک این پیروزی ارزشمند به مردم ایران که بر امیدها برای راهیابی به مسابقات المپیک‌ توکیو در رقابت‌های پیش‌رو افزود، از همه دست‌‌ اندرکاران، مربیان و ورزشکاران پرتلاش قدردانی کرد.