همچنین سفیر ایران در انگلیس عصر دوشنبه از رفع توقیف کشتی استنا‌ایمپرو انگلیس خبر داد. به گزارش «ایرنا» حمید بعیدی‌نژاد با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «کشتی بزرگ ‌استناایمپرو تحت پرچم انگلیس، روز دوشنبه بعد از تکمیل فرآیند قضایی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران از توقیف آزاد شد.»

به گزارش «ایسنا» ربیعی روزگذشته دریک نشست خبری همچنین درباره صندلی فروشی در دانشگاه‌ها گفت: این خبر نگرانی برای کسانی که زحمت می‌کشند به دانشگاه برسند ایجاد کرده است. عین واقعیت را می‌گویم؛ به هیچ شکلی از طریق سازمان سنجش کسی وارد دانشگاه نشده است. در پنج سال گذشته هم کسی از طریق سازمان سنجش بدون قوانین وارد نشده است. وی گفت: این دختر خانمی که مطرح شد نه لیست نمره داشته و نه ثبت‌نام شده است، نه در لیست نمرات دانشکده وجود داشته است. آنچه که رخ داده دوستی با چند دختر بوده است که از طریق آنان وارد دانشگاه شده، به استاد گفته اسمم را در لیست خودتان اضافه کنید تا اسمم در حذف و اضافه وارد لیست شود. شرکت‌ها هم از او سوء‌استفاده کردند و با او مصاحبه کردند. با اطمینان می‌گویم که از طریق کنکور نیامده و سوءاستفاده شده است.

گسترش روابط درشرایط تحریم

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر ورود ۵ هزار نیروی امنیتی چینی برای حفاظت از سرمایه‌های چینی گفت: نمی‌دانم یک دفعه خبر می‌آید ما خزر را فروختیم به روس‌ها یا واردات نیروی امنیتی داریم. با هر کشوری که در شرایط تحریم در کنار ماست قصد گسترش روابط داریم از جمله چین. آنچه که بحث بوده ما دنبال توافق استراتژیک بلندمدت ۲۵ ساله بودیم و از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان استقبال می‌کنیم؛ ضمن استقبال هیچ ویژگی خاصی برایشان قائل نیستیم. سخنگوی دولت در ارتباط با روابط مالی ایران با روسیه گفت: با روس‌ها روابط خوبی ایجاد کردیم. یکی از کارهایی که می‌کنیم حذف دلار در مبادلاتمان است. هم نفت می‌دهیم و هم سایر کالاها را صادر می‌کنیم و هم از دلار استفاده نمی‌کنیم. ممکن است کشورهای اوراسیا را هم در روند کاری که الان با روسیه می‌کنیم اضافه کنیم. شاید در آینده که تحریم هم نداشتیم این سیاست را دنبال کنیم. ربیعی افزود: گاهی برخی خبرها منتشر می‌شود از جمله اینکه ما دریای خزر را به روس‌ها فروختیم، البته به نظرم از مجله خانم هانتر جرقه این موضوع روشن شده باشد.

پیگیری مشکل ۱۲ دانشجوی ایرانی

به گزارش «ایرنا» ربیعی درباره ممانعت از ورود ۱۲ دانشجوی ایرانی به کشور آمریکا و لغو ویزای آنها گفت: این مشکل از طریق دفتر حافظ منافع ایران در حال پیگیری است؛ این دانشجویان نه سابقه سیاسی دارند و نه رشته تحصیلی آنها رشته خاصی است که مورد سوءظن قرار بگیرد. آمریکایی‌ها با زورگویی این تصمیمات را می‌گیرند و ما هم حل این مشکلات را دنبال می‌کنیم البته جامعه مدنی ایران نیز باید نسبت به این اقدامات زورگویانه آمریکا واکنش مناسب نشان دهد.ربیعی در ارتباط با حذف یارانه دهک‌های بالا گفت: سخنگویی تعیین کردیم تا به مردم توضیح دهد، فقط هم برای افراد پر‌درآمد است.