به گزارش خبرگزاری خانه ملت علی لاریجانی با بیان اینکه در بخش اجلاس بین‌المجالس شرکت در کنفرانسی که سالانه دوبار برگزار می‌شود، در دستور کار است، ادامه داد: اجلاس بین‌المجالس از معدود اجلاس‌هایی است که در آن مجالس دنیا دور هم جمع می‌شوند و درباره موضوعات مهم بین‌المللی تصمیم‌گیری می‌کنند. امسال موضوع اساسی در دستور کار نحوه تعهدات بین‌المللی و روش تبعیت از قوانین بین‌المللی است. او با تاکید بر اینکه تبعیت از قوانین بین‌المللی گمشده امروز است، بیان کرد: به ویژه در چند سال اخیر عملا قوانین و تعهدات بین‌المللی زیرپا گذاشته می‌شود، از این رو فکر می‌کنم این موضوع از مسائل اساسی دنیای امروز است و باید به آن پرداخت تا قوانین و تعهدات بین‌المللی محترم شمرده شوند.

سفر هیات پارلمانی با پرواز عادی

هیات پارلمانی ایران به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس صبح دیروز تهران را با پرواز عادی به مقصد صربستان به منظور شرکت در یکصد و چهل و یکمین اجلاس بین‌المجالس جهانی (IPU) ترک کرد. این اجلاس با شعار «تقویت حقوق بین‌الملل؛ نقش و سازوکارهای پارلمانی و کمک همکاری منطقه‌ای» برگزار می‌شود. هیات اعزامی مجلس شورای اسلامی ایران شامل سیده فاطمه حسینی به‌عنوان رئیس هیأت و مصطفی کواکبیان، محمدمهدی زاهدی، مسعود گودرزی، شهرام کوسه غراوی و جلیل مختار هستند. نمایندگان اعزامی علاوه بر شرکت در مجمع عمومی و شورای بین‌المجالس، در کمیته‌های دائمی صلح و امنیت بین‌الملل، توسعه پایدار، امور مالی و تجارت، دموکراسی و حقوق بشر، امور سازمان ملل، نشست زنان، نشست جوانان، نشست گروه آسیاپاسیفیک و پنل‌های تخصصی حضور خواهند یافت.

تکلیف وزارت آموزش و پرورش برای واگذاری املاک مازاد

همچنین مجلسی‌ها صبح دیروز در ادامه بررسی مواد ارجاعی طرح یک فوریتی تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه را مکلف کردند که بخش‌های مازاد املاک واقع در مناطق تجاری و همچنین املاک مازاد خود را با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی با مشارکت بخش‌های خصوصی و تعاونی احداث و نسبت به واگذاری اجاره آنها اقدام کند.

موافقت مجلس با حذف تنوع مدارس

نمایندگان همچنین در ادامه بررسی این طرح در جلسه عصر دیروز پارلمان، با پیشنهاد الحاقی قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر موافقت کردند که بر اساس آن، وزارت آموزش و پرورش مکلف است حداکثر تا پایان سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ کلیه واحد‌های آموزشی تحت مدیریت را منحصرا به‌صورت دولتی و غیردولتی اداره کند به گونه‌ای که به جز مدارس استثنایی دولتی تنوع در کشور نباشد و ملاک ثبت‌نام در مدارس دولتی متناسب با فاصله محل سکونت با مدرسه باشد.

تدریس زبان انگلیسی در مدارس حذف نمی‌شود

خبر دیگر آنکه دیروز میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس  در گفت وگو با «ایسنا» با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال حذف تدریس زبان انگلیسی در مدارس نیست، گفت: هدف طرح تهیه شده تعدادی از نمایندگان رفع انحصار از تدریس زبان انگلیسی و دادن فرصت به سایر زبان‌ها جهت تدریس در مدارس است.