به گزارش «ایسنا» اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح یک شرکت صنایع غذایی در شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع برای ادامه مسیر قدرتمند اقتصاد و صنعت کشور حفظ روحیه مدیران است، گفت: متاسفانه عده‌ای در کشور ما فقط به دنبال تخریب روحیه مردم و مدیران هستند و به هر بهانه‌ای با خواندن آیه یأس بذر ناامیدی را در جامعه می‌پاشند؛ کسانی که در کارنامه و سوابق فعالیتشان هیچ حرکتی برای پیشرفت کشور دیده نمی‌شود. او ادامه داد: این عده فقط به دنبال چوب گذاشتن لای چرخ دیگران هستند و با نق زدن مداوم در روحیه مدیران خدشه وارد می‌کنند. وظیفه من این است که در حد توانم از روحیه مدیران صیانت و حمایت کنم. او افزود: ممکن است گاهی به دلیل تخلف برخی افراد، فضاسازی‌هایی علیه مدیران کشور انجام شود که ما نباید اجازه دهیم روحیه مدیران خوب کشور متزلزل شود. البته این به معنای برخورد با متخلفان نیست؛ زیرا فردی که تخلفی انجام داده حتما باید پاسخگو باشد.

جهانگیری با اشاره به بازدیدهای خود از طرح‌ها و واحدهای تولیدی در دماوند و فیروزکوه گفت: هر جا که کار دست بخش خصوصی بوده و مولفه تعیین‌کننده رقابت بوده است، اتفاقات مهمی رخ داده است؛ چرا که مدیران واحدهای تولیدی بخش خصوصی به خوبی می‌دانند که باید محصولاتی تولید کنند که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد تا بتواند در بازار رقابت کند. جهانگیری با اشاره به اینکه تاکنون در بخش خصوصی هیچ‌گونه فعالیتی نداشته‌ام و با هیچ یک از فعالان این بخش نیز سر و سری ندارم، تصریح کرد: باورم این است که کشور برای احیا و توسعه هیچ راهی جز اتکا به بخش خصوصی ندارد و بخش خصوصی باید به معنای واقعی میدان‌دار اقتصاد کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از مشکلات بخش صنعت و تولید کشور بکاهد، گفت: نباید به خاطر موضوعاتی نظیر سرمایه در گردش، صنعت ما با مشکل مواجه شود. جهانگیری با بیان اینکه در هماهنگی با بانک مرکزی تلاش شده تا این مشکل مرتفع شود، گفت: امسال علاوه بر اعتبارات که طبق روال عادی به واحدهای تولید داخلی پرداخت می‌شود قرار شده تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیز با نظر وزرا به واحدهای پیشران در صنعت اختصاص یابد.

باید رفتار خود را در آموزش و پرورش اصلاح کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین دیروز در مراسم افتتاح همزمان ۱۹۸۲ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۱۰ هزار کلاس درس در سراسر کشور با قدردانی از دست‌اندرکاران احداث فضاهای آموزشی در استان‌های مختلف کشور گفت: احداث ۱۹۸۲ پروژه آموزشی کار بزرگی است که با سرمایه‌گذاری ۳۳۰۰ میلیارد تومانی به انجام رسیده است. جهانگیری با بیان اینکه هیچ سرمایه‌گذاری بهتر از سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش نیست، خاطرنشان کرد: هزینه در بخش آموزش و پرورش جزو مهمترین و اساسی‌ترین هزینه‌های سرمایه‌ای هر کشور محسوب می‌شود که امیدوارم سرمایه‌گذاری در این بخش در کشور روز به روز بیشتر شود. جهانگیری اظهار کرد: باید رفتار و فکر خود را درباره آموزش و پرورش اصلاح کنیم؛ زیرا کشورهای پیشرفته زمانی وارد چرخه توسعه شده‌اند که بیش از آنکه به توسعه فیزیکی نظیر احداث کارخانه‌ها و ساخت اتوبان‌ها بیندیشند به آموزش و پرورش توجه کرده‌اند. نسلی که توسط آموزش و پرورش تربیت می‌شود در حقیقت آینده‌ساز کشور است.جهانگیری در بخش دیگری از اظهارات خود، با بیان اینکه فساد اقتصادی همواره در دو حوزه پول و زمین بیشتر از سایر زمینه‌ها رخ می‌دهد، گفت: باید از منابع ملی و زمین با حساسیت مراقبت کرد تا اراضی توسط عده‌ای دچار دخل و تصرف غیرقانونی نشود.

ابلاغ آیین‌نامه‌ اجرایی قانون مبارزه با پولشویی

معاون اول رئیس‌جمهوری همچنین دیروز آیین‌نامه ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.