آقای اوباما دو نامه فرستاد که می‌خواهند در زمینه هسته‌ای با ایران مذاکره کنند، بحث بسیاری درباره اینکه می‌توان با آنها وارد مذاکره شد یا خیر، صورت گرفت و در نهایت به دنبال شرایط گذاشته شده، آنها پذیرفتند غنی‌سازی در ایران انجام شود و تحریم‌ها را بردارند، در واقع مذاکرات با این شروط آغاز شد.لاریجانی همچنین با بیان اینکه ایران از میانجیگری در مساله یمن استقبال می‌کند، گفت: مساله این است که آمریکا تصور می‌کند هنوز زمان دوشیدن پول از عربستان تمام نشده است. او تصریح کرد: نقش اتحادیه اروپا در سوریه نمی‌تواند صرفا نصیحت باشد. رئیس مجلس با بیان اینکه تنشی در خلیج فارس وجود ندارد، افزود: اگر سعودی‌ها راه‌حل سیاسی را بپذیرند ایران در مساله یمن میانجیگری خواهد کرد؛ البته آمریکا تصور می‌کند هنوز دوران دوشیدن پول از عربستان به پایان نرسیده است.

پاسخ قاطع نماینده ایران به اظهارات ضدایرانی بحرین

همچنین در ادامه این اجلاس، سیده فاطمه حسینی رئیس هیات پارلمانی ایران ضمن محکوم کردن اظهارات ضدایرانی نماینده بحرین گفت: ایران نقش پررنگی در مبارزه با تروریست‌ها در منطقه داشته است. به گزارش اقتصادنیوز؛ رئیس شورای اجرایی ایران در اتحادیه بین‌المجالس جهانی در پاسخ به ادعاهای نماینده پارلمان بحرین مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در جنگ‌های نیابتی منطقه و حملات اخیر آرامکو دخالت داشته است، گفت: ایران این اظهارات را به‌عنوان ادامه سیاست مخدوش کردن واقعیت‌های منطقه می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

توضیحات تاجگردون درباره بودجه دو ساله کشور

در خبری دیگر از پارلمان، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون بودجه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه بودجه سال ‌۹۹ و ۱۴۰۰ به‌صورت دوساله به مجلس ارسال می‌شود، گفت: بودجه به‌صورت دو ساله به مجلس ارسال نمی‌شود، در واقع زمانی که بودجه سال ۹۹ در حال تصویب است، بودجه ۱۴۰۰ نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و سال آینده نیز در فصل بررسی بودجه، علاوه بر اینکه بودجه ۱۴۰۰ تصویب می‌شود نگاهی نیز به بودجه سال ۱۴۰۱ خواهد شد.او همچنین دولت را برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی، دارای اختیار قانونی دانست. تاجگردون در گفت‌وگو با «ایسنا» با بیان اینکه «سناریوهای زیادی در مورد نحوه پرداخت یارانه و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی وجود دارد»، گفت: دولت اختیار دارد اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد اما آنچه دولت مدنظر دارد این است که اجماعی در مورد این تصمیمات وجود داشته باشد.