دیدار پمپئو و نتانیاهو چند ساعت پس از آن در بیت‌المقدس اشغالی برگزار شده است که ترکیه و آمریکا بر سر آتش‌بس موقت در شمال شرق سوریه به توافق رسیده‌اند. سفر پمپئو به سرزمین‌های اشغالی یک تلاش آشکار از سوی ایالات‌متحده برای اطمینان دادن به رژیم صهیونیستی است. اسرائیل به‌شدت نگران آن است که با عقب‌نشینی آمریکا از سوریه، زمینه لازم برای حملات ایران و نیروهای نیابتی‌اش فراهم شود. پمپئو گفت: من و نتانیاهو درباره همه تلاش‌هایی که لازم است برای مقابله با تهدید علیه اسرائیل و کل منطقه و جهان از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شود، مذاکره کردیم. ما دیدگاه‌های خود را درباره اینکه چگونه می‌توانیم ثبات خاورمیانه را حفظ کنیم به اشتراک گذاشتیم. ما درباره تلاش‌های مشترک برای مقابله با چالش‌هایی که جهان در خاورمیانه با آن روبه‌رو است، صحبت کردیم.

پمپئو پس از دیدار با نتانیاهو در مصاحبه با جروزالم پست، گفت: اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد. دولت ما بسیار شفاف و روشن در این باره موضع‌گیری کرده است. اسرائیل حق اساسی دارد تا برای امنیت مردمش اقدامات و فعالیت‌های لازم را انجام دهد. او افزود: نیروهای آمریکایی به دقت مرز عراق و سوریه را زیرنظر دارند، منطقه‌ای که اسرائیل معتقد است ایران از آن جا تسلیحات نظامی را به سوریه و حزب‌الله لبنان ارسال می‌کند.

برایان هوک: راهبرد ما در قبال ایران تغییر نکرده است

همزمان نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای بامداد شنبه تاکید کرد که راهبرد واشنگتن در قبال ایران تغییر نکرده است. «برایان هوک» در این مصاحبه با شبکه خبری الجزیره تصریح کرد سیاست دولت ترامپ موسوم به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران ادامه یافته و تشدید خواهد شد. واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحا تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیرخارجه ایران روی آورده است.