آخرین اطلاعات از پرونده روح‌الله زم

خبری که البته از سوی رئیس حراست نهاد ریاست‌جمهوری‌ تکذیب شد. در همین ارتباط روز گذشته سخنگوی قوه‌قضائیه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه در فضای مجازی ادعاهایی مطرح شده که افرادی از ریاست جمهوری و قوه‌قضائیه با روح‌الله زم و آمدنیوز در ارتباط بودند و دستگیر شدند، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: اجازه بدهید دستگاه‌های امنیتی و قضایی بررسی دقیق خود را انجام دهند، البته ما اطلاعات ذی‌قیمتی در این حوزه به‌دست آورده‌ایم، اما بعد از دستگیری زم هیچ دستگیری جدیدی انجام نشده است.

به گزارش «ایسنا» وی گفت: قبلا در بخش‌هایی که اطلاع‌رسانی شد و مستند ایستگاه پایانی دروغ پخش شد، افرادی در آن فرآیند دستگیر شده بودند و قبل از این قصه رسیدگی و محکوم شدند، اما در برهه اخیر دستگیری جدید نداشته‌ایم.

اسماعیلی گفت: به همه فریب خوردگان در داخل و خارج کشور که با اعتماد به سرویس‌های بیگانه و اعتماد به دشمن اقداماتی را علیه مردم و کشور و نظام انجام می‌دهند و به دول خارجی دلگرم هستند، توصیه می‌کنم که آنها از این قصه درس عبرت بگیرند و بدانند سرویس‌های بیگانه قابل اعتماد نیستند. ما ثابت کردیم که در هوا پهپاد دشمن را شناسایی و پهپاد رادار گریز را تحت تعقیب قرار می‌دهیم و خود سرویس‌ها را مدیریت می‌کنیم، بنابراین با ریسمان پوسیده دول خارجی و سرویس‌های اطلاعاتی آنها خود را به چاه نیندازند و به فکر بازگشت به آغوش ملت و کشور باشند و الا در آینده‌ای نه چندان دور سرنوشتی مشابه روح‌الله زم در انتظار آنهاست، این بزرگ آنها بود که به دام افتاد. همزمان روز گذشته سایت گرداب با صدور بیانیه‌ای از همه مرتبطان و همکاران شبکه معاند آمدنیوز که تاکنون موفق به اعلام برائت نشده‌اند خواست برای ابراز ندامت و تخفیف مجازات احتمالی با این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

صدورحکم بدوی برای زیبا حالت منفرد

در کنار تشریح آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم که دوشنبه هفته گذشته ازسوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی عملیات «اطلاعاتی هوشمندانه» بازداشت شد، اسماعیلی روز گذشته از صدور حکم بدوی برای جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی خبر داد. اسماعیلی درباره اینکه آیا حکم پرونده زیبا حالت‌منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی صادر شده است، گفت: در این پرونده حکم بدوی صادر شده و منتهی به محکومیت شده و محکومیت سنگین است. وی افزود: از آنجا که پرونده جزو پرونده‌های عادی بود و جزو پرونده‌های ویژه اقتصادی دادگاه انقلاب نبود و قطعیت نیافته، از بیان جزئیات معذوریم. ان‌شاءالله با قطعی شدن حکم توسط دیوان عالی اطلاع‌رسانی می‌شود.

محکومیت جزایری به 7 سال زندان

اسماعیلی درادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا حکم پرونده شهرام جزایری صادر شده است، گفت: در پرونده جدید شهرام جزایری حکم قطعی صادر و نهایی شده است و نامبرده به جهت کلاهبرداری به ۷ سال حبس محکوم و قطعی شده و در حال تحمل حبس است. البته علاوه بر آن محکومیت جزای نقدی هم دارد. وی افزود: نامبرده یک محکومیت ۶ ماه حبس هم دارد، ولی به جهت (اجرای) اشد مجازات حکم  ۷ سال حبس او قطعی شده است.

پرونده حسین فریدون

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده حسین فریدون و اینکه او قبل از ورود به اوین اعتراضی داشته مبنی بر ادعای شنود دفتر ریاست جمهوری و  دو نفر دیگر که در پرونده بوده‌اند، گفت: حکم پرونده صادر و در حال اجراست. در فرآیند قضایی داشتن نسبت خانوادگی با اشخاص و مقامات و تشکیلات و احزاب رسمی و قانونی کشور نه امتیاز است و نه مانع برای رسیدگی قضایی.

وی بابیان اینکه عدد متهمان در پرونده بیش از اینهاست و پرونده برخی متهمان در این رابطه در دادسرا مفتوح است و هنوز به دادگاه نیامده است، افزود: در این پرونده نسبت به ۷ نفر دادگاه بدوی رای صادر کرد. دادگاه بدوی برای ۲ نفر از این ۷ نفر حکم برائت صادر و ۵ نفر را محکوم کرد.  دادگاه تجدیدنظر نیز برای یک نفر از این ۵ نفر که دادگاه بدوی او را محکوم کرده بود، حکم برائت صادر کرد و حکم ۴ نفر دیگر را تایید کرد و در این تایید،  حکم دو نفر را بدون هیچ گونه تغییری تایید و حکم یک نفر را به‌صورت کامل تعلیق و حکم فریدون را تقلیل داد.وی یادآور شد: متهمان دیگری در پرونده بودند و کسانی هستند که هنوز محاکمه نشده‌اند و کسانی هم تبرئه و کسانی هم محکوم شدند.

کاهش قرار تامین ۴ کارگر هفت‌تپه

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کارگران هفت‌تپه نیز گفت: کسانی که در پرونده هفت‌تپه و پرونده‌های مشابه بودند، امروز ۴ نفر از این افراد قرار تامینشان توسط دادگاه تجدیدنظر تخفیف یافت و در صورتی که امروز وثیقه تقنینی را بسپارند آزاد می‌شوند. بنابراین آنچه اعلام شده اجرا شد و وقت نزدیک داده شده و کمتر از یک ماه دیگر رای صادر می‌شود. رای را قاضی صادر می‌کند اما به همه قضات اعلام شده که در تصمیمات قانونی سیاست کیفری متناسب را اتخاذ کنند، اما صدور رای و نظر نهایی با قاضی دادگاه است. به گزارش «ایلنا» سخنگوی قوه‌قضائیه در رابطه با دستگیری برخی کارگران هفت‌تپه که در مسیر تهران بودند، گفت: این خبر از اساس کذب بود، این افراد شاکی داشتند و مدافع حقوق کارگران نبودند و جلوی خط تولید را گرفته بودند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، اسماعیلی همچنین گفت: خبر بازداشت کارگران هفت‌تپه در مسیر دیدار با نمایندگان مجلس کذب بود.

ماجرای لردگان

به گزارش میزان، اسماعیلی درمورد ماجرای لردگان نیز گفت: در ارتباط با روستای چنار محمودی لردگان اولا دولت ورود پیدا کرده است و بررسی‌های کارشناسانه‌ای در ارتباط با زمینه و علل این پدیده انجام می‌دهد و همچنین اقدامات مجدانه‌ای در جهت درمان آسیب‌دیدگان انجام می‌دهد. وی افزود: قوه‌قضائیه هم تیمی از پزشکی قانونی را به‌عنوان بخش تخصصی خود مامور کرده است که آن نیز ورود پیدا کند تا علل وقوع این حادثه را بررسی کند که هنوز گزارش تیم پزشکی ما تکمیل نشده و متناسب با گزارش تیم پزشکی، تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. وی تاکید کرد: بهورز مورد اشاره با صدور تامین آزاد شده و علت بازداشت شکایت افرادی علیه او بوده است.

اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه تعدادی از افرادی که اقدامات خرابکارانه انجام دادند نیز بازداشت شدند، گفت: یکی از منسوبین به یکی از دولتمردان طاغوت در بین بازداشت‌شدگان بوده که اصل خبر صحت دارد؛ اما اینکه آزاد شده یا خیر هنوز من اطلاعاتم را به‌روز‌رسانی نکرده‌ام و وضعیت این بخش از افراد را متاسفانه ندارم.