دهقان با بیان اینکه «حوزه فعالیت پژوهشی آقای مارشال آفریقاست» تصریح کرد: تا این لحظه دلایل اتهامی موکلان که مطابق اصل ۳۲ قانون اساسی باید در کنار ایراد اتهام بیان شود، مطرح نشده است. وی افزود: با توجه به اینکه در مرحله تحقیق فقط یک وکیل حق حضور دارد، بنده و همکارم آقای بهزادی با اجازه مقام قضایی دو نوبت با موکلان ملاقات داشتیم. ضمن اینکه به نظر می‌رسد که دستگیری آقای مارشال به دلیل ارتباط دوستی او با خانم عادل‌خواه بوده است.وی یادآور شد: پرونده موکلانم در شعبه اول بازپرسی دادسرای امنیت اوین (شهید مقدس) است و هنوز به دادگاه ارسال نشده است. البته ما همچنان در حال مذاکره با مقامات قضایی هستیم و امیدواریم این سوء‌تفاهم رفع شود؛ زیرا تا این لحظه هیچ ادله‌ای برای اتهامات وارده مطرح نشده است.

تمدید بازداشت موقت «پوری‌حسینی»

ازسوی دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازداشت موقت «میر علی‌اشرف پوری‌حسینی» رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، با دستور بازپرس پرونده دو ماه دیگر تمدید شد؛ عنوان اتهام وی «اخلال در نظام اقتصادی» است. پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی ۲۳ مرداد امسال با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شد.

ارجاع پرونده مسعود کاظمی به دادسرای فرهنگ و رسانه

در خبری دیگر اجرای حکم پرونده مسعود کاظمی، روزنامه‌نگار که به ۴سال و نیم حبس محکوم شده، از دادسرای امنیت خارج و به دادسرای فرهنگ و رسانه واگذار شد. به گزارش «ایرنا» مسعود کاظمی روزنامه‌نگار از سوی دادگاه انقلاب به ۴ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود که این حکم در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی از مجموع این حکم، دو سال آن قابلیت اجرا دارد.