روز یکشنبه در حاشیه سخنرانی رئیس‌جمهوردرجمع مردم یزد در میدان امیرچخماق عده معدودی از شرکت‌کنندگان با سر دادن شعار‌هایی یا بلند کردن پلاکارد‌هایی سعی در ایجاد اخلال در مراسم داشتند.درهمین راستا، فراکسیون امید روزگذشته در جلسه‌ای به بررسی گزارش‌های دریافتی از اخلال در سخنرانی رئیس‌جمهور در یزد پرداخت. سعیدی دراین خصوص درگفت‌وگو با «ایسنا» گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اقدامات سازمان یافته بوده است؛ لذا فراکسیون امید ضمن محکوم کردن این‌گونه اقدامات ضد امنیتی از وزیر کشور دعوت خواهد کرد تا نتیجه بررسی‌ها و اقدامات انجام‌شده را تشریح کند. به گفته وی، کارگروهی به همین منظور در فراکسیون امید تشکیل شده است تا موضوع را تا زمان رسیدن به نتیجه پیگیری کند.

بررسی امضای یوسف‌نژاد برای انتشار بیانیه علیه روحانی

از سوی دیگر در پی توزیع بیانیه‌ای بی‌نام و نشان درجلسه روز دوشنبه مجلس درارتباط با سخنان اخیر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری دریزد درمورد مبارزه با فساد، روز گذشته بهروز نعمتی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با «ایلنا» گفت: امضای یوسف‌نژاد برای انتشار بیانیه علیه رئیس‌جمهور حتما در هیات‌رئیسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.علی اصغریوسف‌نژاد روز دوشنبه درگفت‌وگو با «ایسنا» ضمن معرفی مجتبی ذوالنوری، نماینده قم به‌عنوان بانی اصلی بیانیه مورد نظر گفته بودکه به‌عنوان مسوول اداری این کار اجازه توزیع این بیانیه را داده است.

تایید سخنان رئیس‌جمهور در مورد پول‌های گمشده

در همین حال جعفرزاده ایمن آبادی درگفت‌وگو با خانه ملت، به پول‌های گمشده‌ای که رئیس‌جمهور در سخنرانی‌اش در یزد به آن اشاره کرد پرداخت و تصریح کرد: یک فقره از این پول گمشده دو میلیارد دلار است و گزارش‌های آن در دیوان محاسبات موجود بوده که می‌توانند به گزارش‌های آن مراجعه کنند که صحبت‌های رئیس‌جمهور دراین باره هم صحت دارد و نهاد آن هم مشخص است که باید پول‌ها را پس بدهد.

شکایت ۱۰۰ دانشجو از مطهری

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت ۱۰۰ دانشجو از مطهری نماینده تهران به این هیات خبر داد. محمدجواد جمالی در توضیح جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: روزگذشته شکایت ۱۰۰ دانشجو از مطهری، نماینده تهران به‌دلیل اظهاراتش در روز ۱۳ آبان در دانشگاه شهید بهشتی به دست هیات نظارت رسیده و به دبیرخانه رفته است.

درخواست مازنی برای کنترل «گروه‌های فشار»

همچنین روز گذشته احمد مازنی، نماینده مردم تهران در نطق میان دستور خود در مجلس، با ابراز نگرانی نسبت به اینکه ممکن است در آستانه انتخابات مجلس گروه‌های فشار مشکلاتی را برای برخی کاندیداها و هوادارانشان ایجاد کنند، گفت: آیا اراده‌ای برای کنترل گروه‌های فشار و وحدت‌شکن در جامعه وجود دارد؟ وی اضافه کرد: به همه جناح‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی به ویژه مقامات و مسوولان کشور توصیه می‌کنم از هرگونه حاشیه‌سازی پرهیز کنند ما همه در یک کشتی هستیم و آن ایران عزیز و جمهوری اسلامی است؛ در عین رقابت منافع ملی را اصل بدانیم و اختلافات را از طریق گفت‌وگوی ملی حل کنیم. نه سخنرانی‌ها و تریبون‌ها. همچنین شعار مبارزه با فساد را جناحی نکنیم؛ ضمن اینکه به نظر من اکنون باید در کنار مبارزه با فساد اقتصادی، مبارزه با فساد سیاسی را نیز در اولویت قرار دهیم.