وی با اشاره به آمادگی بسیجیان انقلابی، خطاب به اغتشاشگران گفت: ما انقلاب، دیانت و اسلامیت خود را حفظ خواهیم کرد، رضاخان با تمام قلدری‌اش نتوانست عمامه از سر آخوند بردارد، شما چه جایگاهی دارید که می‌گویید آخوند باید برود. هر آخوندی دزدی کند من و افراد انقلابی اولین دشمن او هستیم، بسیج و عاشقان نظام اسلامی هم دشمن او هستند؛ اما این‌که تابلوی بسیج را پایین می‌کشند، غلط می‌کنند، نمی‌نشینیم که هرکس هر کار دلش خواست بکند.

نظر آیت‌الله بیات زنجانی درمورد اعتراض‌ها

همچنین آیت‌الله اسدالله بیات با اشاره به گرانی بنزین گفت: آقایان باید پیش از اجرا، نحوه کار را با مردم در میان می‌گذاشتند و می‌گفتند که بناست چه کاری انجام شود. به گزارش انتخاب، وی در درس خارج فقه خود اظهار کرد: آیا من باید بگویم حق اعتراض نداری؟ باید با او برخورد کنم؟ او همین حالا هم با سختی در حال زندگی‌است و در یک شب به این نتیجه می‌رسد که همین شرایط سخت، برایش سخت‌تر هم شده است.

حمله ناموفق به منزل و دفتر نماینده ولی فقیه

در خبری دیگر به گزارش انتخاب، به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، یکشنبه شب تعدادی از اراذل و اوباش با سلاح سرد قصد تعرض و سوءقصد به منزل و دفتر آیت‌الله ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد را داشتند که با مداخله ماموران امنیتی ناکام ماندند و تعدادی دستگیر شدند. بر اساس این گزارش، از این افراد، دو فقره قمه و شمشیر، یک چاقوی ضامن‌دار و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و ضبط و به همراه دستگیر شدگان به مراجع مربوطه تحویل شد.

بازداشت ۱۵۰نفردرالبرز

از سوی دیگربه گزارش خبرگزاری مهر، سربازان گمنام امام زمان (عج) در سپاه پاسداران استان البرز موفق به شناسایی و دستگیری ۱۵۰ نفر از سردسته‌های اغتشاشات اخیر شدند. بر اساس این خبر برخی از این افراد اعتراف کردند که توسط افرادی آموزش دیده و در داخل و خارج از کشور اجیر شده و با دریافت مبالغی اقدام به آتش زدن مراکز و اموال عمومی کرده‌اند.

خسارت به ۳۶ بانک خرم‎ آباد

همچنین دیروز بیژن مقدم بیرانوند، رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان لرستان در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: آشوبگران با فرصت طلبی از اعتراضات آرام مردمی به افزایش قیمت بنزین به ۳۶ شعبه از بانک‌های دولتی و خصوصی سطح شهرستان خرم‎آباد خسارت وارد کردند و از ۳۶ شعبه بانک خسارت‌دیده تعداد پنج شعبه توسط اغتشاشگران آتش زده شد.

سوزاندن ۱۳هزارجلد کتاب در یک کتابخانه

همچنین به گزارش خبرآنلاین به نقل از تسنیم، یکشنبه شب همزمان با پنجمین روز از هفته کتاب و در ادامه اغتشاش آشوبگران کتابخانه تفکر شهرستان شهریار استان تهران در آتش سوخت و حدود ۱۳هزار جلد کتاب از بین رفت. طبق برآورد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، خسارت وارده به این کتابخانه حدود ۲۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

از بین رفتن ۳۲ آمبولانس

در خبری دیگر به نقل از «ایرنا» کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد که در روزهای گذشته اخلالگران ۶۰ میلیارد تومان به آمبولانس‌ها و پایگاه‌های اورژانس خسارت زدند و ۳۲ آمبولانس را از بین بردند.

توقف متروی اصفهان برای دومین روز متوالی

درخبری دیگر علیرضا صلواتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: قطار شهری کلان‌شهر اصفهان برای دومین روز متوالی روز گذشته فعالیت نداشت. به گزارش انتخاب، وی افزود: در زمان حاضر قطار شهری اصفهان مشکل فنی ندارد؛ اما صرفا در زمان تامین امنیت در ایستگاه‌های شمال شهر آماده راه‌اندازی است. وی با بیان اینکه پنج ایستگاه قطار شهری اصفهان روز شنبه این هفته خسارت دیدند، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها شامگاه یکشنبه مجددا متحمل خسارت شدند.