وی با بیان اینکه هم اکنون کسری حمایت اجتماعی هم داریم، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه طرح معیشتی جوابگوی آن اصلاح جمعیت نیست اظهار کرد: منابع ۳۰هزار میلیارد تومان است و آمار جمعیت‌ و دهک‌ها نیز مشخص است. تجمیع جمعیت ما تا خانواده‌های ۵ نفره است. اگر شما این را گسترده می‌کنید باید از یک‌نفره‌ها یا بقیه کم کنید، در تصمیم‌گیری چند معیاره به این شکل است که تصمیم‌گیری می‌شود که نقطه پرداخت تا خانوارهای ۵ نفره باشد که این بهینه‌ترین نوع پرداخت است. اگر می‌خواستیم تعداد خانوارها را افزایش بدهیم باید از جای دیگری کم می‌کردیم. ربیعی همچنین درباره مدت زمان اجرای طرح حمایت معیشتی دولت گفت: این طرح محدودیت زمانی مشخصی ندارد و ادامه خواهد داشت، پشتوانه قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد و برای ایجاد اجماع عمومی مصوب سران سه قوه را دارد و در قوانین بودجه سالانه هم پایدار خواهد شد.

اینترنت در استا‌ن‌ها برقرار می‌شود

علی ربیعی همچنین با بیان اینکه بحث اینترنت و اتصال آن در جلسه دیروز هیات دولت مطرح شد، تاکید کرد: بررسی این مساله به شورای امنیت کشور محول شده است. این ملاحظه در دستور قرار گرفته که اینترنت در استان‌ها برقرار شود تا نگرانی افرادی که در فضای مجازی کسب و کاری دارند، برطرف شود.

دفاع واعظی از نحوه اطلاع‌رسانی دولت

همچنین محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری نیز در حاشیه جلسه دیروز هیات وزیران در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات برخی کارشناسان نسبت به نحوه اطلاع‌رسانی دولت درخصوص اجرای قانون سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین با بیان اینکه محوریت کل امور از مدت‌ها قبل به وزیر کشور داده شد، تاکید کرد: ریاست کمیته‌ای که مسوولیت تبلیغات را بر عهده داشته با صدا و سیما بوده است. از نظر من هم پیش از اجرای مصوبه و هم بعد از اجرای آن صدا و سیما خوب عمل کرده است و به‌عنوان مسوول کمیته تبلیغات مسوولیت خود را به نحو احسن انجام داده است.