در کنار زلزله‌زدگان می‌مانیم

رئیس‌جمهوری در جمع مردم روستای زلزله‌زده دستجرد با تاکید بر اینکه دولت از هیچ‌کاری برای کمک‌رسانی و رفع مشکلات مردم و مناطق زلزله‌زده دریغ نخواهد کرد، گفت: دولت و همه دستگاه‌های امدادرسانی تا پایان امدادرسانی، رفع مشکلات و بازسازی مناطق آسیب‌دیده در کنار زلزله‌زدگان خواهند بود. روحانی با بیان اینکه در جریان زلزله اخیر حدود ۱۰۶ روستا دچار حادثه شدند و ساختمان‌ها و محل نگهداری احشام مردم دچار آسیب شد، افزود: به همه اهالی روستاهای زلزله‌زده قول می‌دهم که دولت به همه وعده‌های داده شده در زمینه کمک‌های بلاعوض، پرداخت وام، مرمت و بازسازی یا احداث ساختمان‌های آسیب‌دیده عمل خواهد کرد. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت مشکل شما را مشکل خود می‌داند، تاکید کرد تا پایان امدادرسانی‌ها و رفع مشکلات در کنار زلزله‌زدگان خواهیم بود و خانه‌های احداثی باید مقاوم‌سازی شده و به‌گونه‌ای بنا شود که اگر خدای ناکرده زلزله دیگری اتفاق افتاد دچار آسیب نشود.روحانی در ادامه خطاب به‌همه مسوولان گفت: از همه مسوولان به‌ویژه بنیاد مسکن می‌خواهم که نیازمندی‌های فوری و ضروری مردم را مورد رسیدگی قرار دهند و همه توان و تلاش خود را برای رفع مشکلات و برقراری شرایط عادی در زندگی آسیب‌دیدگان به‌کار بگیرند.

مردم برای ایجاد امنیت پیشتازند

رئیس‌جمهوری در ادامه این سفر راه‌آهن بستان‌آباد- میانه را افتتاح کرد و در آیین این افتتاح، با قدردانی از ایستادگی مردم در برابر بدخواهان، گفت: مردم آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در این حوادث با زمان‌شناسی و هوشیاری خود وارد صحنه شدند که باید از آنها تشکر کنم. روحانی با بیان اینکه همیشه این مردم پیشتاز بوده‌اند و برای ایجاد امنیت هم پیشتاز هستند و در برابر بدخواهان ایستادگی کرده‌اند، تاکید کرد: کشور از آن مردم و جوانان است و همه جا باید در کنار هم باشیم، همه مردم در خط مقدم تعاون و کمک بوده و هستند و البته در دفاع از نظام هم همین‌طور در کنار هم هستند. وی با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم بستان‌آباد و آذربایجان‌شرقی، گفت: چند ماه قبل در خدمت شما بودم و در مرداد ماه امسال عرض کردم راه‌آهن اگر آماده شود، می‌آیم و امروز برایم روز بسیار خوبی است. روحانی افتتاح راه‌آهن بستان‌آباد- میانه را مهم خواند و گفت: این طرح ملی تا تبریز ادامه می‌یابد و وزیر راه و شهرسازی نیز قول دادند که تا پایان سال آینده این راه‌آهن به تبریز متصل شود تا مردم بتوانند با سکون و آرامش و مسیر کوتاه‌تری به مقاصد خود برسند.

دلیل استعفای حجتی

همچنین روحانی عصر روز گذشته در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مهندس حجتی به دلیل برخی فشارهای سیاسی و مشکلات جسمانی، پیش از این استعفا داده بود، گفت: بنده بیشتر به خاطر حفظ سلامتی، استعفایشان را قبول کردم وگرنه مخالف آن بودم.به گزارش «ایسنا» رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهندس حجتی یک نعمت بزرگ برای دولت بود، خاطرنشان کرد: من به‌عنوان رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم می‌گویم که ایشان یکی از وزرای کم نظیر دولت و یکی از خادمان بزرگ مردم و مردی بود که سراسر زندگی‌اش اخلاص، ایمان، تواضع، اخلاق و سخت‌کوشی بود.

 


 

روحانی: از زمان سهمیه‌بندی بنزین بی‌اطلاع بودم
 

حسن روحانی بابیان اینکه طرح افزایش قیمت بنزین از سال ۹۵ در دستور کار دولت بوده اما هر بار به دلیلی اجرای آن به تعویق می‌افتاد،  اظهار کرد: اردیبهشت ماه امسال قرار بود این طرح اجرا شود؛ اما یک خبرگزاری روز سه‌شنبه اعلام کرد که قرار است از پنج‌شنبه قیمت بنزین تغییر کند. من در سفر کرمانشاه بودم که وزیر نفت اطلاع داد که پمپ بنزین‌ها ازدحام شده و راه‌بندان‌های چند کیلومتری به راه افتاده به‌طوری که حتی تانکرهای سوخت هم امکان حرکت ندارند؛ به من گفتند اگر لغو نکنید فاجعه می‌شود بنابراین از همان کرمانشاه اجرای آن را لغو کردیم. روحانی در پاسخ به اینکه برخی می‌گویند چرا در شب جمعه سهمیه‌بندی بنزین اعلام شد، اظهار کرد: با توجه به حاشیه‌هایی که در اردیبهشت ماه برای اعلام سهمیه‌بندی بنزین روی داده بود، من موضوع را حدود یک ماه پیش به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم تا اجرای آن را برنامه‌ریزی کنند و هر وقت شرایط مناسب بود، اجرایی شود.رئیس‌جمهوری گفت: حتی شبی که اجرا شد، من نمی‌دانستم که این هفته اجرایی می‌شود یا هفته بعد. من هم مثل شما صبح جمعه فهمیدم که قیمت‌ها تغییر کرده است.