جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور نیز دیروز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۰۸۰ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور ثبت نام کردند که نسبت به مدت مشابه دوره قبل شاهد افزایش ۱۳درصدی هستیم.

آغاز به کار ستاد مرکزی نظارت

خبر دیگر آنکه دیروز ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در محل شورای نگهبان آغاز به کار کرد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در این مراسم با استناد به اصل ۹۹ قانون اساسی گفت: گاهی اوقات سوالاتی در این مورد که ما تنها ناظر بر انتخابات هستیم یا نه، به وجود می‌آید. تاکید می‌کنم که شورای نگهبان تنها ناظر بر انتخابات است. سخنگوی شورای نگهبان افزود: قوه قضائیه وظیفه رسیدگی به تخلفات را بر عهده دارد. وزارت کشور نیز مسوولیت اجرایی دارد. این تفکیک نظارت و اجرا بسیار مهم است. ما باید بتوانیم تکالیف قانونی خود را به درستی انجام دهیم. هیات‌های نظارت و اعضای این هیات‌ها که در واقع شاخه‌های مردمی این نظارت هستند، وظیفه سنگینی بر عهده دارند. نظرات آنها موثر بر بررسی‌های صلاحیت‌ها و صحت و عدم صحت انتخابات است. کدخدایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر رصد فعالیت‌های انتخاباتی اظهار کرد: این مهم باید با جدیت تمام دنبال شود. در ابتدا باید کلیه‌ فعالیت‌های انتخاباتی به دقت مورد رصد قرار بگیرد. در وهله دوم گزارش‌های مختلف از نهادهای ذی‌ربط بررسی شود و به هیات‌های مرکزی ارسال و این هیات‌ها تصمیم بگیرند و نتایج را منتشر کنند.

چهره‌ها

از جمله افراد و چهره‌هایی که روز گذشته با حضور در ستاد انتخابات کشور، نامزدی خود را برای انتخابات مجلس یازدهم اعلام کردند، می‌توان به نام ارسلان فتحی‌پور نماینده مردم کلیبر در دوره نهم‌ مجلس، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس، رضا تقی‌پور وزیر اسبق ارتباطات و عضو شورای عالی فضای مجازی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، مالک شریعتی عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین، زهره الهیان نماینده ادوار مجلس، محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم، طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم، علی خضریان عضو جبهه پایداری، علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس، سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس و علیرضا دهقان گوینده خبر ورزشی و نماینده دوره هشتم مجلس اشاره کرد.

دعوت معصومه ابتکار از زنان

همچنین دیروز معصومه ابتکار در پیام توییتری از زنان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم دعوت کرد. او در این پیام خود نوشت: از زنان سرافراز و توانمند که دلشان برای ایران می‌تپد باید تقاضا کرد با نامزدی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به میدان بیایند تا با افزایش تعداد کاندیداهای زن، احزاب و گروه‌ها بهتر بتوانند درصد قابل توجهی از لیست خود را به زنان شایسته کشور اختصاص دهند.