علی ربیعی سخنگوی دولت دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، در مورد اظهارات علی مطهری و نسبت دادن مساله بنزین به رهبر انقلاب گفت: اصرار رهبری بر اصلاح ساختار اقتصادی بوده اما رهبر انقلاب تنها مصوبه سران قوا را تایید کردند حتی یک بار این مصوبه خدمت ایشان ارسال شد و ایشان گفتند سران سه قوه تایید کنند. محمود واعظی مسوول دفتر رئیس‌جمهوری هم در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات علی مطهری مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور مخالف اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بودند و بنابر بر دستور رهبر انقلاب این طرح اجرا شده است، اظهار کرد: خیر، این‌گونه نیست، آقای رئیس‌جمهور مخالف اجرای این طرح نبودند، اگر آقای مطهری این صحبت را کرده باشند که رئیس‌جمهور مخالف بودند و رهبر انقلاب دستور دادند من تایید نمی‌کنم.

علی مطهری روز دوشنبه در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان گفته بود: یکی، دو سالی هست که این مساله به‌عنوان یک امر ضروری در کشور مطرح شده است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده بود دولت هم انجام می‌داد با اینکه ضرورت کار را می‌دانست هر دفعه بهانه‌ای می‌آورد و از این اقدام سرباز می‌زد. مجلس هم چند بار خیز برداشت ولی هیچ پیشنهاد رای نیاورد و دولت و مجلس توپ را در زمین هم می‌انداختند و زیر بار نمی‌رفتند؛ اینجا رهبری وارد شدند و فشار آوردند که چرا هیچ کاری نمی‌کنید به دولت چند بار گفته بودند مساله بنزین چه شد و چرا اقدامی نمی‌کنید با اینکه دولت و مجلس مخالف بودند ولی این کار را انجام دادند.

او در بخش دیگری از این جلسه هم گفت که مجلس از جزئیات و زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی خبر نداشت.

موضوع بی‌اطلاعی نمایندگان مجلس از طرح افزایش قیمت بنزین هنوز از نمایندگان شنیده می‌شود؛ موضوعی که علی لاریجانی روز یکشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران آن را تکذیب کرد و گفت که در جلسه غیرعلنی مجلس، به نمایندگان درباره اجرای این طرح خبر داده بود. علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس اعلام کرد که علی لاریجانی رئیس مجلس، روز سه‌شنبه قبل از اعلام جدید قیمت بنزین در جلسه غیر علنی گفته بود طرح بنزین اجرا می‌شود.

اثر افزایش قیمت بنزین بر افزایش قیمت‌ها

از سوی دیگر، روز گذشته عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه چهل و یکمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور گفت: زمانی که قیمت بنزین افزایش می‌یابد، یک مقدار افزایش قیمت‌ها طبیعی است. وقتی بنزین ۱۵۰۰ تومان شده طبیعی است که بر برخی مسائل تاثیر می‌گذارد، اما این میزان تاثیر، کارشناسی شده و معلوم است، اما اگر کسانی فراتر از این بخواهند سودجویی کنند، انصافا بی‌توجهی به افکار عمومی و مردم است. وزیر کشور با بیان اینکه در این نشست تاکید شد افزایش قیمت‌ها بیش از این محقق نشود، گفت: باید همین میزان افزایش هم با وارد کردن کالاهای ذخیره‌ای به بازار کنترل شود تا مردم در این شرایط با افزایش‌های افسارگسیخته مواجه نشوند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: برخی اوقات نقل قول‌ها یا صحبت‌هایی درباره عدم پیش‌بینی اقناع‌سازی مطرح می‌شود، در حالی که چنین نیست؛ چرا که پیش‌بینی شده بود و همه بخش‌های مرتبط نیز در این موضوع زحمت کشیدند، ولی به هر حال در هر موضوعی به خصوص در مورد موضوعات مهمی از این دست، به‌رغم مدل‌ها و روش‌های مختلف باید متناسب با برنامه‌ریزی کار کرد. به گزارش «ایسنا» رحمانی‌فضلی با اشاره به کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات درخصوص موضوع طرح مدیریت سوخت گفت: این کارگروه با مسوولیت صدا و سیما تشکیل شده بود تا نسبت به اطلاع‌رسانی، آگاهی‌رسانی و تبلیغات در این زمینه اقدام کند.