سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعاها و تهدیدات نظامی اخیر مقامات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان اظهار کرد: تهدیدات رژیم اشغالگر قدس را نشانه ضعف و ناتوانی این رژیم و با هدف سرپوش گذاشتن بر بحران‌ها و مشکلات داخلی سردمداران آن می‌دانیم؛ رژیمی که شالوده و ماهیت آن در طول ۷۰ سال سابقه اشغالگری بر تهدید و تجاوز بنا شده است. موسوی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر قدرت مبتنی بر فرهنگ ایثار و مقاومت مردم خود در دفاع از کیان ایران و امنیت ملی خود لحظه‌ای درنگ و مماشات نخواهد کرد و در برابر هرگونه تجاوز یا اقدام احمقانه، پاسخی کوبنده و پشیمان‌کننده خواهد داد.

«اسرائیل کاتس» وزیرخارجه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی تهدید‌آمیز مدعی شد رژیم صهیونیستی آماده اقدام نظامی علیه ایران برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای تهران است. به گزارش «ایلنا» به نقل از القدس العربی، اسرائیل کاتس در حاشیه کنفرانس گفت‌وگوی مدیترانه در شهر رُم، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» در پاسخ به پرسشی درباره اقدام نظامی علیه ایران به‌عنوان یکی از گزینه‌های روی میز تل‌آویو مدعی شد: «بله، این گزینه وجود دارد، ما اجازه نخواهیم داد ایران سلاح هسته‌ای تولید کند یا به آن دست یابد، اگر تنها راه ممکن برای توقف این روند تحرک نظامی باشد، ما از آن استفاده خواهیم کرد.»

دستان‌مان روی ماشه است

همزمان مشاور فرمانده کل سپاه گفت: رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود از همان لبنان «تل‌آویو» را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلا نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود. سردار مرتضی قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیرخارجه رژیم صهیونیستی که گفته بود «اگر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، راه دیگری جز اقدام نظامی نباشد، اسرائیل این کار را خواهد کرد» گفت: اولا ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این را بار‌ها اعلام کردیم و ثانیا اسرائیل کوچک‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد علیه ایران از این غلط‌ها کند. او افزود: رژیم صهیونیستی اگر مرتکب کوچک‌ترین خطایی در قبال ایران شود، از همان لبنان «تل‌آویو» را با خاک یکسان می‌کنیم و اصلا نیازی نیست که از ایران موشک و تجهیزات بلند شود. مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما رزمندگانی هستیم که به فرمان ولی امرمان، دستان‌مان روی ماشه است، گفت: خدا می‌داند که اگر یک شب حضرت آقا دستور دهند موشک‌ها بلند شوند، همه این صهیونیست‌ها دست‌ها را بالا می‌کنند؛ ما از جرثومه‌های فساد نمی‌ترسیم و گوش آنها را می‌بُریم. سردار قربانی ادامه داد: بعد از زدن هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا بر فراز خلیج‌فارس توسط نیروی هوافضای سپاه، ما به هواپیمای بعدی آمریکا که ۳۶ نفر از نیرو‌های اطلاعاتی در آن بودند اخطار دادیم که ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه وقت دارید مرز ما را ترک کنید، آنها هم با ترس و لرز گفتند «چشم» و فرار کردند.