محمود واعظی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بیانیه محمد باقر قالیباف بعد از ثبت‌نام در مجلس و استفاده از تعابیر و اتهاماتی چون «دوقطبی‌سازی دروغین» و «موج سواری» و «وعده‌های کاذب» و اینکه می‌خواهند تمام هم‌و‌غم خود را بر «کنترل دولت» و «وادار کردن» آن به کار و فعالیت در این یک سال و نیم باقی‌مانده از عمرش قرار دهند، گفت: من صحبت‌های آقای قالیباف را اصلا نشنیدم اگر این حرف‌ها را زده باشد ایشان باید به گذشته وعملکرد خود برگردد. او ادامه داد: اینکه نه خودش جوان است و نه عملکرد آنچنانی دارد. اگر عملکردی هم در شهرداری داشته خیلی روشن است. این همه بدهکاری که در آنجا به بار آورده با این دولت که در این تحریم‌ها این همه پروژه‌ها انجام می‌دهد قابل مقایسه نیست. واعظی گفت: به نظر می‌رسد چون حرفی برای مردم ندارند، این‌گونه حرف زدن تبلیغات انتخاباتی است. به جای اینکه برنامه و سیاست‌های خود را بگویند و از خودشان حرف بزنند فکر می‌کنند که اگر به دولت حمله کنند مردم به آنها اقبال نشان می‌دهند در حالی که اشتباه می‌کنند چون مردم ما مردم فهیمی هستند و یادشان نرفته است که دیگران زمانی که در مسوولیت بودند چه کار کردند، بنابراین این روش‌ها جواب نمی‌دهد.او در پاسخ به سوال دیگری درباره  اینکه کانال مالی بین ایران و سوئیس جهت مبادله کالاهای بشردوستانه در چه مرحله‌ای است، گفت: مذاکراتی بین بانک ایران و سوئیس برای دارو و کالاهای بشردوستانه و معیشتی و اساسی شده است اما هنوز این کانال شکل نگرفته است.واعظی درباره اظهارات منتقدان مبنی بر اینکه دولت با استفاده از کارت سوخت و بحث مسکن بازگشت به عقب داشته و از روش دولت قبل استفاده می‌کند، گفت: در شرایط عادی هیچ‌یک از ما دنبال این روش‌ها نبوده و نیستیم. وقتی شرایط خاصی به‌وجود می‌آید باید از روش‌های مختلف استفاده کرد. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه مساله ما معیشت مردم است، اظهار کرد: روش‌های مواجهه با شرایط سخت در دنیا صدتا راه نیست. همین روش‌هایی است که یک بار هم امتحان کردیم بنابراین حتما باید از خانواده‌ها حمایت‌های معیشتی کنیم که می‌توانید به گذشته هم ارتباط بدهید. او ادامه داد: وقتی مصرف سوخت سال‌ها با یک سرعتی بالا می‌رود مجبور می‌شوید سهمیه بندی کنید. در این شرایط دو حالت دارد؛ یا آن قدر قیمت سوخت را بالا ببرید که فشار به عده‌ای می‌آید یا اگر می‌خواهید دونرخی کنید باید برای عده‌ای سهمیه در نظر بگیرید. اگر همین امروز هم مساله تحریم حل شود روش ما همان روشی است که در ۶ سال گذشته کشور را اداره کردیم. به‌دنبال اینکه سهمیه‌بندی به این معنا باشد نیستیم، به گونه‌ای باید کار کنیم که وضعیت مردم آن‌قدر خوب شود که نیاز به حمایت‌های معیشتی نباشد.

ماجرای «نیزارهای ماهشهر»

همچنین محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره جزئیات اتفاقات نیزارهای ماهشهر گفت: بر اساس تصاویری که از این اتفاقات موجود است عده‌ای مسلح به نیروی انتظامی و مردم تیراندازی می‌کردند که این کار خیلی عجیبی است.به گزارش «ایسنا» وی روز گذشته درحاشیه جلسه هیات دولت افزود: در ماهشهر و عسلویه شاهد بودیم که اینها سنگربندی کرده بودند و اسلحه داشتند که این موضوع عجیبی بود؛ عده‌ای از کشته‌ها هم توسط همین‌ها انجام شده است.

اطلاع‌رسانی درباره بنزین وظیفه صدا و سیما بود

همچنین دیروز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت کشور در زمینه اطلاع‌رسانی درخصوص بنزین و اقناع مردم عملکرد مناسبی داشته اظهار کرد: این را از صدا و سیما بپرسید، وظیفه اطلاع‌رسانی با این سازمان بوده است.