در این دیدار طرفین درخصوص همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های مختلف و مورد علاقه و همچنین موضوعات منطقه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند. وزیرخارجه ایران همچنین در حاشیه این نشست با «شیخ محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امورخارجه قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. تحولات روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور و همچنین مسائل منطقه از جمله موارد مورد گفت‌وگوی دو وزیرخارجه بود. «یاجیک جاپوتوویچ» وزیرخارجه لهستان و «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق نیز روز شنبه در حاشیه این نشست با ظریف دیدار و گفت‌وگو کردند. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این نشست روز شنبه به دوحه سفر کرد.

فروم دوحه (نشست دوحه) از روز شنبه به مدت ۲ روز (۲۳ و ۲۴ آذر ماه) تحت عنوان «حکمرانی در جهان چند قطبی» در دوحه پایتخت قطر برپاست. فروم دوحه که در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شد، تریبونی برای گفت‌وگوی جهانی درباره چالش‌های مهمی است که جهان با آن روبه‌رو است. «شیخ تمیم بن‌حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی» امیر قطر، «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی و «تیجانی محمد بنده» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل از جمله سخنرانان مراسم افتتاحیه این نشست بودند.

دیدار گروه ریش سفیدان سازمان ملل با ظریف

همزمان گروه «الدرز» ریش سفیدان سازمان ملل عصر دیروز با وزیر امورخارجه ایران در حاشیه «فروم دوحه» دیدار و گفت‌وگو کردند. «گروه الدرز» (ریش سفیدان) متشکل از دبیران کل و‌ مقامات ارشد سابق سازمان ملل متحد ۲۴ آذر ماه در حاشیه نشست «فروم دوحه» با محمدجواد ظریف دیدار و درخصوص موضوعات مهم مورد علاقه گفت‌وگو و‌ تبادل نظر کردند.

در این دیدار که بان‌کی‌مون دبیرکل سابق سازمان ملل متحد نیز به‌عنوان عضو این گروه شرکت داشت، ظریف درخصوص اهداف موردنظر کشورمان در ارتباط با طرح صلح هرمز توضیحاتی ارائه کرد. در این دیدار همچنین درخصوص اقدام یک‌جانبه آمریکا در خروج از تعهدات چندجانبه از جمله برجام گفت‌وگو شد. ظریف همچنین با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی و صلح دیدار کرد.