این بیانیه می‌افزاید: حشد‌الشعبی مقدس عراق از اصیل‌ترین و فداکار‌ترین نیروهای جبهه مقاومت اسلامی است که مردم شریف این کشور حماسه‌آفرینی‌های ماندگار و سرنوشت‌ساز آن در مقابله با داعش و تروریسم تکفیری را هرگز فراموش نکرده و آن را الهام‌بخش تداوم مبارزه با ناامنی و حضور بیگانگان در سرزمین خود می‌دانند.

این بیانیه با محکومیت شدید این اقدام تجاوز‌گرانه و جنایتکارانه، شهادت رزمندگان غیور و شجاع حشدالشعبی را به مرجعیت معظم، ملت مظلوم، دولت و آحاد فرماندهان و نیروهای بسیج مردمی عراق تبریک و تسلیت گفته و اخراج و بیرون راندن تروریست‌های اشغالگر آمریکایی را ضامن تحکیم ثبات و امنیت پایدار در این کشور اسلامی قلمداد و تصریح کرده است: قطعا هیچ ملت آزاده و مستقلی برنمی‌تابد فرزندانش، هدف خوی تجاوزگری و جنایت‌پیشگی بیگانگان قرار گیرد و به‌طور طبیعی مردم رشید و حشد‌الشعبی قهرمان عراق، براساس قوانین و منشورهای بین‌المللی، حق انتقام و پاسخ‌دهی به جنایت بزرگ اخیر آمریکایی‌ها را برای خود محفوظ و مسلم می‌دانند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی نیز از اقدام شیطان بزرگ و تروریست‌های آمریکایی خرسند نباشند، زیرا امت اسلامی قدر فرزندان خود در جبهه مقاومت را دانسته و سایه خشم و اراده مقدس ضدصهیونیستی را بر سر اشغالگران قدس‌شریف گسترده‌تر خواهد ساخت. همزمان رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به تظاهرات مقابل سفارت آمریکا در عراق در توییتر نوشت: ایران پیمانکار آمریکایی در عراق را کشت و چندین نفر را مجروح کرد. ما قویا پاسخ دادیم و همیشه خواهیم داد. اکنون ایران یک حمله به سفارت واشنگتن را هماهنگ کرده است. آنها کاملا مسوول آن هستند.

گفت‌وگوی پمپئو با سه عضو تیم «ب»

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا از گفت‌وگو با ولیعهدهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بر سر ایران، پس از حملات آمریکا در خاک عراق خبر داد. به گزارش «ایسنا» مایک پمپئو در سه پیام توییتری از گفت‌وگویش با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی و محمد بن‌زاید آل‌نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی درباره ایران خبر داده و نوشت: امروز، نتانیاهو و من مکالمه موثری داشتیم. درباره حملات دفاعی آمریکا در عراق و سوریه برای مقابله با تهدیدهای ایران صحبت کردیم. آمریکا، در دفاع از شهروندان و منافع خود، اقدامی قاطعانه انجام خواهد داد.

پمپئو با بیان اینکه «مکالمه ثمربخشی با محمد بن‌زاید آل‌نهیان درباره حملات انجام شده علیه نیروهای ائتلافی، روز جمعه در عراق، داشتم»، گفت که آمریکا به همکاری بر سر مقابله با آنچه رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران می‌خواند، ادامه خواهد داد. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گزارش خود از تماس با این مقامات نوشت: روز جمعه مکالمه پرباری با محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، درباره حملات علیه نیروهای ائتلافی، داشتم. آمریکا پاسخی قاطعانه به حملات ایران نشان خواهد داد. آمریکا و عربستان سعودی، به همکاری در راستای مقابله با رفتار بدخواهانه ایران ادامه خواهند داد.

این ادعاهای پمپئو در پی این مطرح می‌شود که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ساعاتی پس از اعلام حملات به مقرهای گردان‌های حزب‌الله عراق در کنفرانسی خبری عملیات آمریکا را «موفقیت‌آمیز» توصیف کرده و اشاره کرد که آمریکا تدابیر هجومی را علیه گروهی لحاظ کرد که آن را مورد حمایت ایران می‌داند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در همان کنفرانس خبری گفت، مسوولان ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ،‌ رئیس‌جمهوری آمریکا را در جریان حملات هوایی که واشنگتن در مرزهای عراق و سوریه ترتیب داد، قرار دادند؛ حملاتی که در واکنش به تهدیدات علیه نیروهای آمریکایی بود. پمپئو افزود: هرگز منتظر نمی‌مانیم ایران جان مردان و زنان آمریکایی را در خطر قرار دهد. این در حالی است که سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران تجاوز نظامی آمریکا به خاک و نیروهای عراقی را به‌شدت محکوم کرد و از آمریکا خواست تا به استقلال، حاکمیت و یکپارچگی ارضی عراق احترام گذاشته و دخالت خود را در امور داخلی این کشور متوقف کند.