رئیس‌جمهور در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل تصریح کرد:‌ هر زمان که آنها از این راه غلط خود بازگردند ما آماده هستیم؛ هرگاه آنها به نقطه‌ای که از آن توطئه جدید را آغاز کرده‌اند، برگردند ما آماده هستیم. آنها می‌گویند که ما آماده مذاکره هستیم. بسم‌الله، اهلا و سهلا ما نیز آماده مذاکره هستیم. اما به شرط آنکه سر نقطه اول بازگردیم و تعهدات و آنچه شکانده‌اید را به نقطه اول بازگردانید و بگویید راهمان اشتباه بوده است و اگر به زبان نیز نمی‌گویید در عمل بگویید که کار ما اشتباه بوده، ما آماده هستیم با شما حرف بزنیم و اگر حرفی دارید بشنویم و ما نیز اگر سخنی داریم شما باید آن را بشنوید.

روحانی دربخش دیگری از سخنانش آمار و ارقام اعلام شده توسط مسوولان در مسیر توسعه و آبادانی این استان را افتخارآمیز دانست و گفت: تلاش یک ملت در مسیر توسعه موضوعی مهم است و درست است که در آسیا کشوری مثل چین وجود دارد که آمار و ارقام طرح‌های آن براساس جمعیت یک میلیاردی آن رقم‌هایی بزرگ است، اما در مجموع تلاش آنها در مسیر توسعه برای ما درس‌آموز است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور ادامه داد: در ایران به جای اینکه تلاش‌مان در مسیر توسعه بیشتر باشد، به دعواها، نزاع‌ها و رقابت‌های بی‌ثمر افتاده‌ایم. البته رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد، خوب است، اما مدام گله‌گذاری و رقابت بی‌ثمر فایده‌ای ندارد.

رئیس‌جمهوری همچنین در آیین افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو مشکین‌شهر گفت: مردم از رقابت‌های بی‌حاصل و گله‌گزاری‌های مداوم خسته شده‌اند، تعبیرات این گروه به آن گروه چه فایده‌ای دارد، مردم به ما رای داده‌اند و تلاش و کار از ما می‌خواهند. به گزارش «ایرنا» وی افزود: رقابت خوب است، اما رقابتی که پایانش برای مردم مفید باشد، اینکه مداوم گله‌گزاری شود و تعبیرات این گروه به آن گروه باشد این چه خاصیتی دارد. وی گفت: مردم به ما رای داده‌اند و ما را در مسوولیت نشانده‌اند، آنها تلاش و کار و ثمره رای را خود می‌خواهند، آنها وقتی از رای خود خوشحال می‌شوند که ببینند مسوولان در تلاش هستند و خودشان در صحنه برای خدمت و آبادانی با هم رقابت می‌کنند.

راه بازگشت وجود دارد

رئیس‌جمهور روزگذشته در ادامه سفرهای استانی دولت وارد اردبیل شد. او در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل، خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: شما، ملت و حکومتی برتر از ملت و حکومت ایران نیستید؛ ما به ملت شما احترام می‌گذاریم و نسبت به حکومت شما شدیدا معترضیم اما می‌گوییم که راه بازگشت وجود دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: با وجود همه این شرایط ملت ایران ملتی پرنشاط و باامید است و تا روزی که این روحیه وجود دارد، شکست نخورده و پله‌پله راه خود را ادامه می‌دهیم. وی تاکید کرد: تا روزی که امید و نشاط در میان ملت ما وجود دارد ما شکست نمی‌خوریم و می‌توانیم راه خود را ادامه دهیم. افتتاح طرح‌های آب، برق، کانال‌کشی و زهکشی قدم‌های بزرگی است که با وجود تحریم برداشته شده است، ما مسیر توسعه و پیشرفت خود را ادامه می‌دهیم.

افتتاح پروژه‌ها

در جریان سفر یک روزه رئیس‌جمهوری به اردبیل تعدادی از پروژه‌های توسعه‌ای و زیر‌ساختی استان افتتاح شد.

 روحانی بلافاصله پس از ورود به اردبیل، ترمینال یک فرودگاه این شهر و همچنین فاز اول بهسازی عوامل پرواز فرودگاه اردبیل را افتتاح کرد. همچنین رئیس‌جمهوری ظهر روز گذشته خط تولید خودروی تجاری سنگین با نام اصیل ایرانی «چاپار» را در کیلومتر ۳۰ اردبیل به مشکین‌شهر افتتاح کرد. از سوی دیگر سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو شهرستان مشکین‌شهر با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید. همچنین روحانی در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب استان اردبیل، از طریق ویدئو کنفرانس دستور آغاز عملیات آبگیری سدهای بفراجرد ‌و تازه کند در استان اردبیل را صادر کرد.