تکلیف وزیر کشور برای رسیدگی به خانواده جان‌باختگان

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز روز گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار فوت شدگان مراسم تشییع شهید سلیمانی در کرمان گفت: در کرمان آمار فوت‌شدگان به ۵۹ نفر رسید که عمده دلیل فوت، خفگی و شکسته شدن قفسه سینه بوده است.

با تصمیم دولت، وزیر کشور موظف شد به خانواده‌های این افراد رسیدگی کند.

‎جزئیاتی از حادثه کرمان

در خبری دیگر، رئیس اورژانس کرمان جزئیات حادثه روز سه‌شنبه کرمان را تشریح کرد. سید محمد صابری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به اینکه تاکنون کرمان تجربه حضور این تعداد جمعیت در این شهر را نداشت، ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی حضور بیش از دو میلیون نفر در آئین تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده بود. صابری با اشاره به حضور نیروهای پیاده اورژانس با کوله‌پشتی مجهز به کمک‌های اولیه و ملبس به فُرم اورژانس در بین جمعیت تشییع‌کنندگان گفت: دقیقا در نقطه حادثه دو دستگاه آمبولانس و در ابتدای خیابان بهمنیار دو دستگاه آمبولانس دیگر مستقر بود. او با بیان اینکه حادثه تقریبا در یک محدوده ۱۰۰ در ۱۵ متری اتفاق افتاد، گفت: هجوم خیل عظیم جمعیت حاضر در میدان آزادی، بهمنیار، استقلال، بلوار جمهوری و شهید صدوقی به سمت خیابان شریعتی باعث وقوع این اتفاق شد. صابری افزود: با استفاده از ظرفیت دو دستگاه آمبولانس اورژانس و نیروهای هلال احمر از لحظه اول شروع به نجات جان مردم کردیم. شاید بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ نفر از کودکان ۲ تا ۱۵ ساله را با استفاده از این آمبولانس‌ها نجات دادیم و شاید اگر این ظرفیت وجود نداشت تعداد جانباختگان ما دو برابر آمار کنونی می‌شد. صابری با اشاره به اینکه بسیاری از جان‌باختگان در لحظات اولیه جان خود را از دست داده بودند، گفت: مردم در این حادثه کمک خوبی انجام دادند؛ در لحظات اولیه هجوم جمعیت زیاد بود اما وقتی مردم متوجه عمق فاجعه شدند به‌صورت خودجوش در میدان عقب‌نشینی کردند و حلقه‌ای تشکیل دادند و مسیر میدان باز شد و از این طریق توانستیم از آمبولانس‌های میدان و آمبولانس‌های مستقر در خیابان‌های منتهی به میدان آزادی استفاده کرده و این حادثه ظرف مدت یک ساعت مدیریت شد.

اسامی ۴ جان‌باخته

همچنین دیروز هویت چهار نفر از جانباختگان مراسم تشییع در کرمان مشخص شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان، تاکنون پیکر تعدادی از جانباختگان این مراسم به پزشکی قانونی استان منتقل و برای چهار تن از آنها جواز دفن صادر شده است. سیدجلال جلالی فرزند سیدتقی (استان فارس)، فاضل تب فرزند عبدالحسین (شهرستان بندرعباس)، ابوالفضل زابلی فرزند ابراهیم (شهرستان بم) و جهان رنجبری فرزند عباس (شهرستان بندرعباس) ۴ جان باخته حادثه کرمان هستند که هویت آنان مشخص شده است.