پیکر سردار سلیمانی به خاک سپرده شد

بامداد دیروز، پیکر پاک سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه به خاک سپرده شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بامداد چهارشنبه و لحظاتی پس از انتقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق پیکر پاک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

خاکسپاری پیکر شهید پورجعفری

همچنین به گزارش «ایرنا»، پیکر شهید مدافع حرم پاسدار حسین پورجعفری همزمان با تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در خاک آرام گرفت. مراسم تشییع و تدفین این شهید بزرگوار نیز همراه با مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار شد.

پیام خانواده شهید سلیمانی به محضر رهبر انقلاب

خبر دیگر آنکه خانواده سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی روز گذشته در پیامی به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، از حماسه آفرینی کم‌نظیر مردم ایران و عراق در آیین‌های تشییع و گرامیداشت این سردار سربلند قدردانی کردند. به گزارش سپاه‌نیوز، در متن پیام خانواده سپهبد شهید قاسم سلیمانی محضر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آمده است: مشیت حضرت باری تعالی بر این امر مقدر شد که حاج قاسم، بزرگ ایل سلیمانی در آغازین ساعات روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ به دیدار معبود بشتابد. اینک ما خانواده آن شهید سعید با قلب‌هایی مالامال از درد فراق، سجده شکر گذارده، سر بر آستان کبریاییش می‌ساییم و راضی به رضایت مدبر کل امور، آرزو داریم این قربانی ملت بزرگ ایران و امت اسلامی را به مدد رحمت بی کرانش قبول فرماید.به این وسیله بر خود فرض می‌دانیم خاضعانه و در کمال ادب، از الطاف کریمانه حضرت عالی که همچون گذشته، شامل حال این خاندان گردیده، سپاسگزاری نماییم. در این پیام همچنین با تاکید بر اینکه پیام محبت آمیز و اطمینان‌بخش رهبر حکیم، دیدار و دلجویی از بیت محزون حاج قاسم و اقامه نماز شکوهمندتان بر پیکر مطهر شهیدان، مرهمی بود بر این اندوه جانفزا، آمده است: جا دارد از آحاد ملت که در غم ما شریک شدند و حماسه‌ای کم‌نظیر را آفریدند، صمیمانه و از عمق جان قدردانی نماییم.خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی در بخش دیگری از این پیام تاکید کردند: ضمن قدردانی از مردم شریف ایران، ملت قدرشناس عراق، فرماندهان و اعضای جبهه مقاومت و همه آزادگان جهان که در این واقعه، ابراز همدردی نمودند، رجاء واثق داریم حرکت کشتی با صلابت مقاومت که با درخشش خورشید انقلاب اسلامی در این دریای متلاطم آغاز گردیده، در پرتو انفاس قدسی حضرت ولی عصر (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) و تدابیر حکیمانه حضرت عالی در زمان مقرر به ساحل نجات خواهد رسید.

پیکر «ابومهدی المهندس» آرام گرفت

همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، پیکر شهید «ابومهدی المهندس» نایب‌رئیس سازمان ‌حشد الشعبی عراق که در حمله روز جمعه (۱۳ دی ماه) آمریکا به جاده فرودگاه «بغداد» به همراه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و شماری دیگر از همرزمانش به شهادت رسیده بود، پس از اذان صبح دیروز، در خاک نجف اشرف و در«وادی السلام»، آرام گرفت. پیکر این شهید که برای انجام آزمایش‌ DNA، به ایران انتقال یافته بود، پس از تشییع باشکوه در این کشور، دیروز(سه‌شنبه ۱۷ دی) از طریق گذرگاه مرزی شلمچه به بصره (محل تولدش) انتقال یافت و پس از تشییع باشکوه در این شهر، به نجف‌اشرف انتقال یافت و همزمان با خاکسپاری سردار سپهبد قاسم سلیمانی در شهر کرمان، در قبرستان «وادی السلام» نجف اشرف به خاک سپرده شد.