موسوی پیش‌تر و در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره برنامه وزیرخارجه برای شرکت در نشست داووس گفت: قرار بود ظریف برای شرکت در مجمع داووس به سوئیس برود که به‌رغم دعوت اولیه و رسمی، برنامه را به هم زدند که این سفر انجام نمی‌شود. سخنگوی وزارت‌خارجه همچنین از سفر مقامات کشورهای مختلف به ایران خبر داد و در این باره گفت: هفته آینده رئیس دومای روسیه به ایران سفر خواهد کرد. یکی از مقامات کشورهای منطقه نیز احتمالا فردا (امروز سه‌شنبه) به تهران خواهد آمد که در صورت قطعی شدن اعلام خواهیم کرد.

موسوی درباره آخرین اقدامات وزارت‌خارجه برای پیوستن به دو کنوانسیون باقیمانده درخصوص FATF گفت: وزارت‌خارجه نه تصمیم‌گیر است و نه کاری می‌تواند بکند، وزارت‌خارجه به‌عنوان دیده‌بان نظام هر آنچه بود را به مقامات تصمیم‌گیر در کشور منتقل کرده است. جلساتی را با مجمع تشخیص و سایر دستگاه‌ها داشتیم و نگرانی‌ها و عواقب را اعلام کردیم. تا جایی که خبر دارم به دلیل مسائلی که پیش آمد نتوانستند به جمع‌بندی برسند، نمی‌دانم هنوز وقت داریم و می‌توانیم کاری کنیم یا نه. درحال‌حاضر کشور اولویت‌های دیگری پیدا کرده و نمی‌دانیم در چه وضعیتی قرار خواهد گرفت، امیدواریم باز مصلحت کشور را آنهایی که باید تشخیص دهند به‌صورت دقیق و جدی مورد ملاحظه قرار دهند.

او درباره اقدامات صورت‌گرفته درباره هواپیمای اوکراینی بیان کرد: از همان ابتدای بحران اعلام کردیم که آماده همکاری هستیم و برای خیلی از مقامات خارجی روادید صادر کردیم. اکثریت قریب به اتفاق این جانباختگان ایرانی بودند و دولت و ملت ایران از این بابت متاسف است، ما پیگیر مسائلی هستیم که به خانواده‌های جانباختگان ایرانی مربوط است. برای کشورهایی که اتباعشان در هواپیما بودند دسترسی‌های کنسولی و ویزا برای تیم‌های فنی و تحقیقاتی آنها صادر کردیم. وی افزود: گفت‌وگوهایی بین ایران و اوکراین در جریان است. باید ابعاد و جزئیات حادثه و نکات فنی و حقوقی آن روشن شود و ایران گفته آماده همه‌گونه همکاری در این زمینه است.