رئیس‌جمهور افزود: دولت الکترونیک گامی با اهمیت در مسیر خدمت به مردم و مبارزه با فساد و نشانه‌ای از مدرن شدن دولت اسلامی ما است. روحانی بیان کرد:  می‌خواهیم کار مردم، وقتی در اداره‌ای وارد می‌شوند، پیشخوان و میز خدمت فقط با یک کارت انجام گیرد هیچ چیز دیگری نیاز نباشد. فقط یک کارت همراهش باشد. همه کار با آن کارت باید انجام گیرد. رئیس‌جمهور افزود: آن چیزی که ما از دولت الکترونیک انتظار داریم، یک کارت است برای همه کار. روحانی انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی برای تقویت دولت الکترونیک و تسهیل امور و حرکت به سمت شفافیت و گزارش آزاد اطلاعات را ضروری خواند و گفت: هدف نهایی انجام یک برنامه‌ریزی است تا طی ۶ ماه این مشکلات حل شود و به نقطه‌ای برسیم که مردم با سهولت بتوانند اطلاعات لازم را به دست بیاورند و کار اداری خودشان را انجام دهند، بدون اینکه با کسی مواجه شوند و حرف بزنند.

دیدار سفرای جدید ایران با رئیس‌جمهوری

خبر دیگر آنکه دیروز سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در بلژیک، سوئد، نروژ، دانمارک، بلاروس، ارمنستان، صربستان، آفریقای جنوبی، نیجریه، قرقیزستان، سریلانکا، موریتانی و کرواسی  پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند. حسن روحانی در این دیدار برای سفرای جدید کشورمان آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست ضمن معرفی توانمندی‌های کشورمان به سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، بیش از پیش برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه‌جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند. رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و کمک سفرای جمهوری اسلامی ایران به تقویت فعالیت بخش خصوصی و تجارت با سایر کشورها و همچنین گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و فناورانه تاکید کرد.

تصمیم دولت برای جبران خسارت سیل سیستان

همچنین روز گذشته علی ربیعی، سخنگوی دولت در توییتی اعلام کرد که شامگاه دوشنبه در دولت موضوع سیل سیستان‌و بلوچستان مورد بحث قرار گرفت و برای جبران خسارت تصمیم‌گیری شد. او افزود: ابعاد همه آسیب‌ها شناسایی شدند. زیست بهتر حق بلوچ‌هاست. دولت با همه توان تلاش خواهد کرد. سیل در هر منطقه‌ای، زندگی را سخت و طاقت‌فرسا می‌کند.