اوکه طی دوروز گذشته به استان‌های مازندران و گلستان سفرکرده است عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران ضمن تاکید براین نکته که عملکرد دولت به‌درستی دیده نمی‌شود، گفت: مشاهدات عینی و گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که با وجود تحریم حداکثری و فشار‌های مختلف اقتصادی طرح‌های بزرگی در حال انجام است و نمونه آن افتتاح طرح‌های بزرگ اقتصادی در دهه فجر است، ولی دولت رسانه‌ای به آن معنا ندارد که مرتب مردم را در جریان این دستاوردها قرار دهد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: باید حتما اقداماتی که در سراسر کشور توسط دولت یا بخش خصوصی با بستر‌سازی و حمایت مادی، معنوی و حقوقی سه قوه انجام می‌شود، برای مردم بازگو شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری دربخش دیگری ازسخنانش با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از حق خودش کوتاه نخواهد آمد، گفت: ما به دنبال بر هم زدن برجام نیستیم و اروپا هم دنبال آن نیست اما اکنون توازن در برجام به وجود آمده است، پس در این شرایط باید خیلی مراقبت کنیم و با تخریب دولت، به ملت آدرس غلط ندهیم.

وعده واعظی درمورد منطقه آزاد مازندران

به گزارش «ایرنا» واعظی شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای اداری مازندران در ساری در جمع خبرنگاران افزود: دولت تدبیر و امید برخورد مثبتی برای توسعه منطقه آزاد در مازندران داشته و دارد و مورد تصویب هم قرار گرفت. وی با بیان این نکته که این مطالبه و خواسته مردم و مسوولان مازندران مبنی بر سه لکه‌ای کردن منطقه آزاد در نوشهر، بندر امیرآباد و فریدونکنار در دولت تصویب شده است و اکنون در مجلس مراحل مختلف را طی می‌کند، بیان داشت: اکنون این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و قول پیگیری می‌دهیم تا قبل از اتمام کار همین مجلس این مطالبه جدی مازندران نهایی شود.

مذاکره با آمریکا را نمی‌پذیریم

به گزارش ایرنا، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری پنجشنبه شب پس از شورای اداری استان گلستان گفت که اتحادیه اروپا علاقه‌مند و مصمم به روابط سیاسی با ایران و حفظ برجام است ولی تحت فشار آمریکا قرار دارد. وی افزود: هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا هم در سفر اخیر خود به تهران و در دیدار با رئیس‌جمهوری این مواضع را تکرار کرد. اروپایی‌ها هفته اول اجرای گام پنجم ایران برای برداشتن برخی محدودیت‌های غنی‌سازی عصبانی بودند و برای تبلیغات تهدیدهایی همچون مکانیزم ماشه را مطرح می‌کردند اما امروز متعادل شده‌اند.واعظی به تلاش گسترده آمریکا برای اعمال تحریم هرچه بیشتر علیه ایران اشاره کرد و افزود: گویا ایالات متحده و رئیس‌جمهورش کار دیگری جز تحت نظر داشتن ایران ندارند و با هر وسیله‌ای می‌خواهند روابط اقتصادی ما با دیگر کشورها را محدود کنند و برای این کار از ۴۰۰ نفر فقط در وزارت خزانه‌داری استفاده می‌کنند.واعظی با بیان اینکه دولت مشکلاتی در حوزه فروش نفت و روابط بانکی دارد، یادآور شد: اگر می‌خواهیم دشمن را به زانو در بیاوریم باید دست به دست یکدیگر داده و با تکیه بر توان و تولید داخلی بدخواهان را از اعمال این فشارها علیه ایران پشیمان کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، واعظی همچنین روزگذشته در آیین افتتاح همزمان ۲۲۵ طرح و آغاز عملیات اجرایی ۳۱ طرح اقتصادی و زیربنایی در شهرستان گنبدکاووس در جمع مدیران و مسوولان این شهرستان تاکید کرد: امروز تغییر در سیاست آمریکایی‌ها در قبال ایران را شاهدیم به‌طوری که مذاکره بدون پیش شرط را مطرح می‌کنند که ما آن را نمی‌پذیریم.

دیدار با خانواده یکی از جان‌باختگان سقوط هواپیما

در همین حال به گزارش «ایسنا» محمود واعظی در جریان سفر به استان گلستان به نمایندگی از سوی رئیس‌جمهور با خانواده مرحوم دکتر سیاووش مقصودلو که به همراه همسر و فرزندش در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی جان باختند، دیدار و با آنان ابراز همدردی کرد.