ظریف در این دیدار، با اشاره به راه‌حل سیاسی به‌عنوان تنها راهکار حل بحران سوریه بر آمادگی کامل ایران برای هر نوع همکاری در چارچوب احترام به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد. پترسون نیز در این دیدار دیدگاه خود درخصوص روند سیاسی و دیگر موضوعات مورد علاقه را با وزیر امورخارجه ایران مورد تبادل نظر قرار داد. پترسون علاوه بر دیدار با ظریف، با دیگر مقامات وزارت امورخارجه نیز درخصوص آخرین تحولات مربوط به سوریه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

همزمان سفیر ایران و معاون وزیرخارجه روسیه در نشستی در مسکو درباره مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای گفت‌وگو کرده و بر تمایل متقابل دو کشور برای ادامه همکاری‌ها در رابطه با مسائل سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه تاکید کردند.

لازم به یادآوری است، روز پنج‌شنبه، «ابراهیم کالین» نماینده رسمی رئیس‌جمهوری ترکیه در امور سوریه اعلام کرد که نشست جدید درباره سوریه در ترکیب آستانه احتمالا در مارس سال‌جاری (اواسط اسفند تا اوایل فروردین) برگزار خواهد شد. آخرین نشست رهبران سه کشور ضامن صلح در سوریه در ترکیب آستانه در اواسط ماه سپتامبر سال گذشته (مهر ماه گذشته) در ترکیه برگزار شد.

البته تماس‌ها بین نمایندگان بلندپایه سیاسی سه کشور (روسیه، ایران، ترکیه) در رابطه با همکاری‌ها در سوریه در نورسلطان (پایتخت قزاقستان) همچنان حفظ شده و آخرین بار این رایزنی‌ها در تاریخ ۱۱-۱۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (اواخر آذر ماه) انجام گرفت. در آن زمان مقرر شد تا نشست بعدی کشورهای شرکت‌کننده در مذاکرات آستانه در ماه مارس سال ۲۰۲۰ برگزار شود.