انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفند‌ماه ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزار می‌شود. همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار می‌شود.

زمان پیشنهادی وزیر کشوربرای دور دوم انتخابات

وزیر کشور پیش‌تر درباره زمان برگزاری دور دوم انتخابات گفته بود: در صورتی که انتخابات در برخی حوزه‌ها به دور دوم کشیده شود، بعد از سیزدهم فروردین سال ۹۹، دو جمعه متوالی را در نظر گرفتیم و به شورای نگهبان پیشنهاد دادیم که هرکدام را قبول کنند، ما آمادگی برگزاری داریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنج‌شنبه در حاشیه همایش استانداران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با توجه به گزارش‌هایی که تا کنون به بنده داده شده است از نظر امنیت، فضای انتخاباتی خوب است و از نظر تدارکات و پشتیبانی همه امکانات مهیا است و از نظر آموزشی تمام عوامل اجرا، آموزش لازم را دیده‌اند. وزیر کشور درباره تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات گفت: تعداد واجدین شرایط اخذ رای بیش از ۵۷ میلیون نفر (۵۷,۹۲۸,۱۵۹) است. رحمانی فضلی همچنین درباره تخلفات انتخاباتی گفت: قوه‌قضائیه امسال یک هیات پیشگیری از تخلف در استان‌ها تشکیل داده و بازرسی این کار را انجام می‌دهند و در کنار آن شورای‌نگهبان هم این نقش نظارتی را انجام می‌دهد. بنابراین هم شورای‌نگهبان به‌عنوان ناظر و هم قوه قضائیه به‌عنوان پیشگیری و هم وزارت کشور این کار را به‌عنوان مجری انجام می‌دهد.

۹ میلیون واجد شرایط رای در تهران

همچنین رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: بیش از ۹میلیون نفر در استان تهران واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر رای اولی هستند.