همچنین در ادامه جلسه دادگاه با دستور رئیس دادگاه، ‌نماینده حقوقی وزارت ورزش و جوانان در جایگاه حاضر شد و اعلام کرد: معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان به سبب جعل امضای معاون وزیر وزارتخانه مزبور و انتشار آن در کانال آمدنیوز که مصداق نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان است، از آقای روح‌الله زم شکایت دارد.

روح‌الله زم با قرار گرفتن در جایگاه متهم درخصوص اتهام افساد فی الارض گفت: من این اتهام را قبول ندارم. او با بیان اینکه من در سال ۹۰ از ایران خارج شدم درباره نحوه خروج خود از کشور گفت: سال ۹۰ به همراه پدرم و خانواده قصد سفر حج را داشتیم اما من به حج نرفتم و عازم مالزی شدم. قاضی خطاب به متهم گفت: یعنی شما به نیت حج عمره از کشور خارج شدید که زم پاسخ داد: خیر؛ بین سفر من به مالزی و سفر خانواده ام به حج دو الی سه روز فاصله بود و تا یک روز بعد از آنکه به مالزی رسیدم، خانواده ام از من خبری نداشتند. او گفت که در مالزی مشغول تور لیدری بودم و یک ماشین خریده بودم و امور گردشگری مرتبط با توریست‌های ایرانی را انجام می‌دادم.زم درباره زمان ورودش به فرانسه گفت: شهریور ۹۱ بود که وارد فرانسه شدم؛ من در مالزی ازدواج کرده بودم لذا با دختر و همسرم به فرانسه رفتیم؛‌ در سال ۹۳ با سحام‌نیوز همکاری کردم؛ سال ۹۵ بود که با یک جمعی متشکل از مجید نیک‌نام ساکن آمریکا، بابک اجلالی ساکن آمریکا، شمس ساکن ترکیه و سام محمودی سرابی تصمیم گرفتیم یک سایت خبری راه بیندازیم. البته صحبت راه‌اندازی این سایت از سال‌های ۹۲ و ۹۳ مطرح بود اما پول می‌خواست؛ در نهایت سال ۹۵ از سحام‌نیوز بیرون آمدم و آمدنیوز را شروع کردیم. اواسط سال ۹۵، آمدنیوز تاسیس شد.

وی ادامه داد: بسیاری از اطلاعات رسیده به ما دریافتی بود، ظرف سه سال برخی افراد هم به آمدنیوز وصل شدند، مانند سیاست کاری یک رسانه جمهوری اسلامی فعالیت داشتیم. قبل از دی ۹۶ آمدنیوز را رها کردم و تا اواسط ۹۷، کنترل آمدنیوز با من نبود و سام محمودی سرابی آن را اداره می‌کرد که گرایش کمونیستی داشت. به علت برخی اتفاقات در سال ۹۷ دوباره آمد‌نیوز را گرفتم.

در ادامه این جلسه رئیس دادگاه با اشاره به اتفاقات ۹۶ گفت که آیا مسوولیت جان افرادی که در تظاهرات کشته شدند را می‌پذیرید؟ متهم در این بخش گفت: این موضوع ارتباطی با من ندارد.

زم درباره همکاری با سرویس اطلاعاتی فرانسه گفت: پس از مکالمه روحانی و مکرون از پلیس فرانسه با من تماس گرفتند و گفتند که در خطر ترور هستی و شش یا هفت جلسه طول کشید تا من را بشناسند و حدود چهار یا پنج ماه این رفت و آمدها ادامه داشت و ایمیل دادند که گزارش‌ها را درخصوص اخبار خودت ارسال کن. گزارش‌ها را ارسال کردم. حفاظت نامحسوس گذاشتند تا اینکه آدرس خانه، تلفن، کارت‌های بانکی و مشخصاتم در سایت‌های داخلی منتشر شد. پس از آن آدرس را به پلیس دادم و ۲۴ ساعت بعد خانه من را عوض کردند و تیم حفاظت سنگینی قرار دادند و هر دو ماه یک‌بار با من قرار می‌گذاشتند. تعیین وضعیت حفاظت می‌کردند و به من گفتند که بعد از مکرون سنگین‌ترین تیم حفاظت برای توست. درباره شرایط ایران با من مشورت می‌کردند درخصوص تحلیل وضعیت صحبت می‌کردیم.  او افزود: در فرانسه احساس خطر کردم و با یک نفر که در NSA بود ملاقات کردم و به دنبال مهاجرت به آمریکا بودم و قرار ملاقات نیز با او در بارسلون اسپانیا گذاشته بودیم.

زم در پاسخ به سوالی درباره ارائه اطلاعات مربوط به حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه به دشمنان گفت: از ما اطلاعات سوریه را می‌خواستند و به خاطر نیاز مالی محمدحسین رستمی  به او پول می‌دادم، رستمی می‌گفت که قبض‌هایش عقب افتاده و به پول نیاز دارد و من هم از او اطلاعات می‌گرفتم. متهم زم درباره توهین به مقدسات دین مبین اسلام هم گفت: بحث توهین به مقدسات زمانی صورت گرفته که آمدنیوز در اختیار سرابی بوده است.