در این پیام با تاکید بر اینکه یکایک آرایی که در صندوق ریخته می‌شود محترم و حق‌الناس است و تضییع آنها از سوی هرکس، مستوجب عقوبت اخروی و الهی خواهد بود، تاکید شد: کلیه‌ ناظران به دور از نگاه‌های سیاسی و جناحی، باید مُرِّ قانون را اعمال کرده و از برداشت‌های سلیقه‌ای اجتناب کنند.

جنتی در ادامه این پیام تاکید کرد: همان‌طور که در سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغ شده است، بر عدم ورود نیروهای مسلح، قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های تابعه آنها، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی انتخاباتی و جانبداری از داوطلبان، نظارت و دقتی ویژه صورت گیرد و کلیه موارد خلاف، به‌صورت فوری به شورای نگهبان گزارش و منعکس شود. هرگونه سوء‌استفاده از منابع عمومی و امکانات دولتی به نفع یک جریان یا داوطلب، خلاف عدالت انتخاباتی و نتیجه‌ آن محدود کردن حق رأی مردم است.

ارائه گزارش‌های مردمی از تخلفات انتخاباتی

در خبری دیگر، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان روز گذشته در توییتی از دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات در امر انتخابات در سامانه مردم – ناظر خبر داد و نوشت: مواردی که قابلیت پیگیری داشته و همراه با مستندات متقنی توسط گزارشگران ارائه شده، جهت بررسی و اقدامات قانونی لازم ارجاع شده است و نتایج بررسی به اطلاع مردم می‌رسد.

پیگرد «بدون معطلی» مدعیان ارتباط با شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در توییتی دیگر اعلام کرد: استفاده از عناوین جعلی مسوول دفتر، شاگرد دانشگاه، دوست صمیمی و... از جمله روش‌های کلاهبرداران برای تایید صلاحیت بوده است. به دستگاه قضایی و ماموران امنیتی گفته شده هر کلاهبرداری که ادعای ارتباط با اعضای شورای نگهبان را داشته و قصد فریب دارد، بدون معطلی تحت پیگرد قرار گیرد.