به گزارش «ایسنا» به نقل از خبرگزاری اطلاعات مستقل اوکراین[UNIAN]، اولنسکی دانیلوف، دبیر شورای امنیت و دفاع این کشور درباره بررسی جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که اخیرا در حادثه‌ای به اشتباه از سوی پدافند هوایی ایران مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد، گفت: من به شهروندان اوکراینی اطمینان می‌دهم که هیچ‌کسی حق ندارد بدون اوکراین به جعبه‌های سیاه دست بزند. آنها در حال حاضر در تهران هستند. هیچ کسی، نه وزیر دفاع و نه کسی دیگر به آنها دست نمی‌زند.

دانیلوف در ادامه درباره پرداخت غرامت گفت: من نمی‌خواهم از رخدادها پیشی بگیرم اما این روند در حال انجام شدن و تحت کنترل است. باور کنید که غرامت‌ها به اندازه کافی رضایت‌بخش خواهند بود.

هشدار کانادا به ایران

از سوی دیگر وزیر خارجه کانادا امتناع ایران از تحویل جعبه سیاه را مخالف پروتکل‌های بین‌المللی دانست. به گزارش «ایلنا» فرانسوا فیلیپ شامپین، وزیر خارجه کانادا در این‌باره مدعی شد: ادامه امتناع ایران از تحویل جعبه‌های سیاه هواپیما، مخالف پروتکل‌های بین‌المللی است و برای تحقیقات در مورد سقوط این هواپیما مخرب است.

وی گفت: راه کشف حقیقت، تحلیل محتوای جعبه‌های سیاه است. بنابراین به وضوح ما از ایران می‌خواهیم که در این راستا حرکت کند. وزیر امور خارجه گفت: قسم می‌خوریم خانواده‌های قربانیان پاسخ همه سوالات خود را در مورد این فاجعه وحشتناک پیدا کنند. همچنان به فشار برای پاسخگو ساختن ایران ادامه می‌دهیم.