آغاز بررسی لایحه بودجه ۹۹، ادامه بررسی لایحه مالیات ارزش افزوده و بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با اولویت استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیر دولتی و طرح اصلاح مواد یک و ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستور کار مجلس قرار دارد.

همچنین بررسی گزارش رئیس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال ۹۷، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در مقطع زمانی یک ساله ۲۶ تیر ۹۶ تا ۲۶ تیر ۹۷، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان درباره تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به حوادث بعد از گرانی بنزین در شهرهای مختلف کشور و گزارش کمیسیون آموزش در مورد موضوع پذیرش و نحوه جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکتری نیز در دستور کار مجلس قرار دارد.

آغاز بررسی بودجه ۹۹ در مجلس

درهمین حال یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات بررسی بودجه از روز دوشنبه ۵ اسفند در دو شیفت کاری در مجلس آغاز می‌شود. امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد:‌ نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه هفته جاری پس از استماع گزارش دیوان محاسبات از تفریغ بودجه سال ۹۷، وارد بررسی کلیات لایحه بودجه خواهند شد. وی با بیان اینکه احتمالا محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای دفاع از لایحه دولت در جلسه روز دوشنبه حاضر خواهد شد، گفت:‌ نمایندگان پس از بررسی و تصویب کلیات بودجه وارد بررسی جزئیات آن خواهند شد.

توضیح وزیر بهداشت به مجلس درموردکرونا

در خبری دیگر رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت در جلسه علنی مجلس درباره اقدامات این وزارتخانه برای پیشگیری از شیوع کرونا به نمایندگان مجلس توضیح می‌دهد. علی نوبخت حقیقی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: دیروز صحبتی با رئیس مجلس داشتیم که به موجب آن قرار شد در اولین جلسه مجلس بعد از سه هفته تعطیلی یعنی در صبح روز دوشنبه (۵ اسفند) وزیر بهداشت و معاونانش در مجلس گزارشی درباره اقدامات پیشگیرانه از شیوع کرونا ارائه دهند. وی تاکید کرد: وزیر بهداشت از تریبون مجلس با نمایندگان و مردم صحبت می‌کند و درباره تمهیدات اندیشیده شده توضیحاتی را ارائه خواهد کرد.