اسحاق جهانگیری در بیست و هشتمین مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده اظهار کرد: گذشته از تحریم جدید FATF و لیست سیاهی که متاسفانه مجددا ناجوانمردانه ایران در آن قرار داده شد و همچنین شرایط اقتصادی و سیاسی کشور که بخواهم به آن‌ها بپردازم وکرونا؛ همه موضوعات مهمی هستند که الان جای طرح آن‌ها نیست.

معاون اول رئیس‌جمهوری دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم گفت: بنگاه‌های بزرگی در ایران هستند و اقتصاد ایران اقتصاد بزرگی است. ۲ سال دیگر، نفت در تحریم است، نفت در شدیدترین تحریمی که می‌توانسته وضع شود، قرار گرفته است و خصوصا روی نفت ایران فشار خاصی گذاشته شده است تا فروخته نشود.

وی با اشاره به حجم ۲۰۰ میلیارد دلاری تجارت خارجی ایران اظهار کرد: بخشی مانند نفت که بیش از ۵۰ میلیارد دلار درآمد ارزی حداقل در این دوران اخیر داشته و برخی مواقع وقتی که قیمت نفت روی ۱۰۰ یا ۱۲۰ دلار در هر بشکه می‌رفت، درآمد ما از نفت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال بوده است.اکنون باید دید چه عاملی باعث شده با وجود این فشار روی نفت، اقتصاد کشور به‌هم نریزد. بنابراین آن طور که پیداست بنگاه‌ها مجموعه‌هایی از رشته‌های مختلف از پتروشیمی، فولاد، صنایع معدنی تا صنایع غذایی هستند.

همچنین جهانگیری در بیست و هشتمین جشنواره تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری از ۳۰ دانشجو تجلیل به عمل‌آورد.