وی قرنطینه دفتر را نیز رد کرد و گفت: در دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی روزانه دو نفر حضور دارند و حال آیت‌الله شبیری زنجانی هم خوب بوده و به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند. شایعات مربوط به ورود آیت‌الله شبیری زنجانی از مراجع تقلید و اعضای دفتر ایشان در قرنطینه در چارچوب اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی بیماری کرونا نادرست است.

آخرین وضعیت شهردار منطقه ۱۳ تهران

در خبری دیگر رئیس شورای شهر تهران از انتقال شهردار منطقه ۱۳ از بیمارستان مسیح دانشوری به بیمارستان عرفان خبر داد. محسن هاشمی پیش از آغاز جلسه صبح دیروز شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ابتلایش به کروناویروس گفت: مشکلی نداشتم، اما چون عکسی از دیدارم با شهردار منطقه ۱۳ منتشر شد، دیدم که اگر بیرون بیایم کسی مرا تحویل نمی‌گیرد و به همین دلیل در خانه ماندم و خوابیدم. وی در پاسخ به این سوال که آیا از حال شهردار منطقه ۱۳ خبر دارید یا نه، گفت: چند بار تلفنی با وی صحبت کردم و طی آخرین اخبار باید بگویم که وی از بیمارستان مسیح دانشوری مرخص شده و در بیمارستان عرفان است. هر چند خودش معتقد است کرونا نداشته و با اینکه از چهار تست، یک تستش منفی بوده می‌گوید که مشکوک به کرونا است و مجددا تست می‌دهد. به گزارش خبرآنلاین، وی در ادامه گفت: هنوز جواب تست کرونای الهام فخاری عضو شورای شهر اعلام نشده است.

قرنطینه نسبی قم

همزمان سید مرتضی خاتمی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درگفت‌وگو با «ایسنا» درباره لزوم قرنطینه شهر قم اظهار کرد: در حال حاضر قم قرنطینه نسبی است و شاید به قرنطینه کامل نیاز نباشد. در هر صورت باید از حضور آحاد در اجتماعات پرهیز شود. ازسوی دیگر به گزارش فرارو، در راستای تمهیدات ویژه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های بهداشتی صادر شده از سوی وزارت بهداشت، شامگاه دوشنبه پنجم اسفند ۱۳۹۸ ضریح و محوطه داخلی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) میکروب‌زدایی شد.  همچنین بر اساس تصمیم ستاد مقابله با بحران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پنجم اسفندماه، برگزاری ویژه‌برنامه‌های مذهبی و فرهنگی آستان مقدس به زمان آینده موکول شد. احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی هم گفت: ما درخصوص تعطیلی حرم به دلیل شیوع ویروس کرونا نظر و دخالتی نداریم، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی هر نظری داشته باشند، تابع نظر آنها هستیم.

درخبری دیگر به گزارش خبرآنلاین، ایران‌نژاد معاون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی از انتقال ۵ مورد مثبت مبتلا به کرونا از حوزه علمیه خاتم‌الانبیا خبر داد.

الزامی بودن استرداد بلیت

از سوی دیگر درپی کمبود ماسک و ژل ضدعفونی دست در داروخانه‌ها روزگذشته امیرحاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستور تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک‌های بهداشتی را به سازمان‌های مختلف وزارت دفاع صادر کرد. قرار است بسته‌های مواد ضدعفونی‌کننده در بسته‌های یک لیتری تولید و از این هفته توزیع شود. در کنار اخبار داخلی روز سه‌شنبه هواپیمایی امارات متحده عربی با هدف جلوگیری از شیوع کرونا ویروس پروازهای ایران را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. از سوی دیگر عمان نیز همه پروازهایش بین عمان و ایران را به حالت تعلیق درآورد. درهمین راستا رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از الزامی بودن استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه از تاریخ ۵ اسفندماه تا اطلاع ثانوی خبرداد. در همین حال شورای امنیت ملی افغانستان از بازگشایی مرز میان این کشور و جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اعلام کرد که رفت و آمد مسافران بر اساس دستورالعمل‌های سازمان جهانی بهداشت و اقدامات پیشگیرانه وزارت بهداشت، از سرگرفته شده است. همچنین مرز مهران به‌صورت موقت باز شد.

بازداشت چهار تن از عوامل انتشار اخبار کذب

همچنین به گزارش انتخاب، علی رستمی دادستان گیلانغرب از بازداشت چهار تن از عوامل انتشار برخی اخبار مبنی بر شیوع بیماری کرونا در کانال‌ها و سایت‌های محلی و فضای مجازی این شهرستان خبر داد.

تاکسی‌ها ضدعفونی می‌شوند

در خبری دیگر به گزارش «ایرنا» مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: پیرو دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ راهنما و چک لیست پیشگیری از کرونا به تاکسیرانی‌ها، تاکسی‌ها ضد عفونی می‌شوند.

کاهش یک سومی ورود مسافر به مترو

یوسف حجتی، سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل ترافیک شهرداری تهران نیز درگفت‌وگو با «ایلنا» از کاهش یک سومی ورود مسافر به متروی تهران در پی شیوع کرونا در پایتخت خبر داد.

ابتلای مسافران عراقی

به گزارش «ایلنا» به نقل از رویترز، وزارت بهداشت عراق هم از ابتلای چهار نفر دیگر به کروناویروس خبر داد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: این بیماران یک خانواده عراقی هستند که به تازگی از ایران بازگشته‌اند و آنها در قرنطینه قرار دارند.