رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی رمضانی دستک را که از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس بود و توانست در انتخابات دوم اسفند با کسب اکثریت آرا به‌عنوان منتخب مردم به مجلس شورای اسلامی راه یابد، تسلیت گفت. رمضانی به دلیل بیماری آنفلوآنزا و صدمات شیمیایی ریه ناشی از جنگ تحمیلی اخیرا در بیمارستان بستری بود. درپی درگذشت محمدعلی رمضانی دستک منتخب مردم آستانه اشرفیه در انتخابات مجلس یازدهم این سوال مطرح می‌شود که تکلیف کرسی آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم چه خواهد شد؟

به گزارش خبرآنلاین، عزت‌الله یوسفیان ملا از اعضای کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس در‌این‌باره گفت: «از آنجا که مرحوم رمضانی نماینده پیروز در انتخابات بودند برای تعیین جایگزین ایشان باید منتظر انتخابات میان‌دوره‌ای ماند اما چنانچه ایشان هنوز نماینده پیروز نبودند و تعیین نماینده به مرحله دوم انتخابات کشیده شده بود، آن زمان می‌شد نفر دوم را به‌عنوان نماینده مردم آستانه اشرفیه محسوب کرد».

 محمود قاسم‌نژاد رئیس ستاد انتخابات گیلان دیروز با اشاره به درگذشت نماینده منتخب مردم آستانه اشرفیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه دوباره برگزار خواهد شد. او توضیح داد: بر اساس قانون در صورت وقوع هر حادثه‌ای اعم از فوت نماینده منتخب در یک حوزه انتخابیه انتخابات برای آن حوزه تکرار خواهد شد. بنابراین با توجه به مواد قانونی، انتخابات حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و کیاشهر باید همزمان با نخستین انتخابات پیش رو برگزار شود. او یادآوری کرد: تا زمان برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و کیاشهر، نماینده نزدیک‌ترین حوزه انتخابیه یعنی لاهیجان و سیاهکل امور مربوط به این حوزه را در مجلس انجام خواهد داد.