او ضمن اشاره به قانونی بودن ادامه سرپرستی عباس کشاورز افزود:آقای خاوازی طی هفته گذشته به‌عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت جهاد کشاورزی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شده است و مجلس روز دوشنبه ۱۲ اسفند را برای رسیدگی به رای اعتماد به آقای خاوازی تعیین کرده است، در این روز ان‌شاء‌الله اقای رئیس‌جمهور برای دفاع از ایشان و برنامه پیشنهادی وی، در مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

جلسات علنی مجلس تا روز دوشنبه برگزار نمی‌شود

البته بر اساس اظهارات اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس، جلسات علنی پارلمان تا روز دوشنبه (فردا) تعطیل اعلام شده و ادامه جلسات نیز به تصمیم هیات رئیسه مجلس موکول شده است، بنابراین زمان بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشاورزی نیز هنوز مشخص نیست. عباسی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه دیروز هیات رئیسه مجلس گفت: در این جلسه با توجه به مکاتبه سعید نمکی وزیر بهداشت با رئیس مجلس درباره تعطیلی جلسات مجلس مقرر شد آقایان پزشکیان، قاضی زاده و رنجبرزاده که هر سه پزشک هستند در ستاد مقابله با کرونا حضور یابند و درخصوص کم و کیف وضعیت نمایندگان در سراسر کشور و به تبع آن چگونگی تداوم جلسات مجلس گزارشی را به هیات رئیسه ارائه کنند.

جلسه تلفیق برای بودجه ۹۹

همچنین عباسی در گفت‌وگو با «ایسنا»، با تاکید بر اینکه مجلس قطعا یکشنبه و دوشنبه جلسه علنی ندارد، افزود: مجلس تا زمانی که کمیسیون تلفیق جلسه دارد جلسه علنی نخواهد داشت زیرا قرار است جلسات تلفیق به دلیل بازتر بودن فضا نسبت به کمیسیون تلفیق و حفظ فاصله نمایندگان با یکدیگر در صحن مجلس برگزار شود و پس از ارائه گزارش کمیسیون تلفیق از بودجه ۹۹ درباره چگونگی برگزاری جلسات تصمیم‌گیری خواهد شد.

پیشنهاد اصل هشتادوپنجی شدن لایحه بودجه

درهمین حال یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از پیشنهادی برای اصل هشتادوپنجی شدن لایحه بودجه سال آینده (بررسی و تصویب در کمیسیون تلفیق به جای صحن علنی) خبر داد. به گزارش «ایسنا» حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: پیشنهادی را با مشورت رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق مطرح کردیم که بودجه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی به کمیسیون تلفیق واگذار شود و کمیسیون با اصلاحاتی آن را به‌روز کند تا در صحن مجلس شاهد حضور طولانی نمایندگان نباشیم و با رای مجلس از برزخ بودجه رهایی یابیم و راه برای مجلس آینده برای اصلاح باز باشد و دولت نیز امور جاریه را ادامه دهد.