نکته تعجب‌آور این است که از یک طرف به مردم توصیه می‌شود برای جلوگیری از ابتلا به کرونا از مسافرت خودداری کنند و از طرف دیگر با تخصیص بنزین نوروزی آنها را به سفر کردن تشویق می‌کنند!

همینطور اعلام پیش‌فروش بلیت‌‌های نوروزی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از دیروز دوشنبه ۱۲ اسفند، با توصیه‌ای که به مردم برای خودداری از مسافرت به دلیل شیوع ویروس کرونا شده است، منافات دارد.

آخرین وضعیت سه زندانی

درخبری دیگر به گزارش «ایسنا» غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته درباره سلامت زندانیان اعم از نازنین زاغری، ضیاء نبوی و ندا ناجی گفت: ما به زندانیان مرخصی دادیم و بیش از ۵۴ هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند و بهداشت و سلامت زندانیان با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است.

نازنین زاغری در سلامت کامل است و فضاسازی شد و دیروز با خانواده‌اش تماس داشت. برخی دیگر از زندانیان در بیرون هستند و یک نفر دیگر هم مقدمات اعطای مرخصی‌اش فراهم شده و ظرف امروز و فردا به مرخصی می‌روند و سلامت زندانیان برای ما اهمیت دارد و امنیتی و غیرامنیتی ندارد و شرایط امنیتی‌ها به مراتب بهتر است.

تکذیب ابتلای نازنین زاغری به کرونا

درهمین حال حمید بعیدی‌نژاد سفیر کشورمان در لندن در پیامی توییتری درباره وضعیت سلامت نازنین زاغری، شهروند دو‌تابعیتی انگلیسی-ایرانی که به اتهام جاسوسی در زندان به‌سر می‌برد، نوشت: آقای اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه ایران اعلام کرد که وضعیت سلامت خانم نازنین زاغری خوب است و به کرونا مبتلا نشده است. امروز یا فردا نیز به یکی از زندانیان امنیتی مرخصی داده خواهد شد تا در تهران به خانواده‌اش ملحق شود.

به گزارش «ایسنا» سفیر ایران در لندن در توییت اولیه‌ای که منتشر کرد و دقایقی بعد آن را اصلاح کرد به نقل از سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد که امروز یا فردا به نازنین زاغری مرخصی داده می‌شود.

ابتلای یکی از کارکنان سازمان جهانی بهداشت

ازسوی دیگر تدروس ادهانون، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از ابتلای یکی از کارکنان این سازمان در ایران به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش «ایسنا» ادهانون روز دوشنبه تایید کرد که تست کرونای کارمند سازمان جهانی بهداشت در ایران مثبت بوده است.  بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، وضعیت بیماری این کارمند خفیف اعلام شده است.

بهبود حال فاطمه رهبر

همچنین به گزارش تسنیم، وضعیت عمومی فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از چند روز پیش به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود، بهبود یافته است. بنا بر این گزارش، همسر، پسر، دختر و داماد خانم فاطمه رهبر که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری شده بودند نیز با نظر پزشکان از بیمارستان مرخص شدند.

کاهش یک سوم مسافران مترو

همچنین به گزارش تسنیم، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به کاهش حدود یک‌سوم مسافران به علت شیوع ویروس کرونا، گفت: تمامی واگن‌های قطار، ایستگاه‌ها، هندریل‌ها، پله‌برقی‌ها و گیت‌های مسافری، سه بار در روز و حتی حین مسافرگیری ضد عفونی می‌شوند.

قرنطینه خانگی ۸۵ نفردر کردستان

درخبری دیگر به گزارش انتخاب، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان گفت: ۸۵ نفر در این استان که با سه بیمار مبتلای قطعی ویروس کرونا در ارتباط بودند، هم‌اکنون قرنطینه خانگی هستند.

درخواست ۱۱۵ از مردم

روابط عمومی اورژانس تهران هم از شهروندان درخواست کرد که برای طرح پرسش سوالات و ابهامات خود درباره ویروس کرونا با سامانه ۱۱۵ تماس نگیرند.