پیش از او محمد رمضانی‌دستک منتخب آستانه اشرفیه بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده بود. پیکر فاطمه رهبر دیروز در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. احزاب و مقامات سیاسی نیز طی دو روز گذشته، درگذشت فاطمه رهبر را تسلیت گفتند. حزب موتلفه اسلامی، سعید نمکی وزیر بهداشت، فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، جبهه پایداری، سیدمهدی خاموشی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حسین جابری‌انصاری معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، سیدپرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، محمدباقر قالیباف منتخب تهران در مجلس یازدهم و غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت فاطمه رهبر را تسلیت گفتند. در همین حال مراسم تدفین پیکر فاطمه رهبر، روز گذشته در قطعه ۲۱ بهشت زهرا (س) با حضور بستگان نزدیکش برگزار شد.

زمان انتخاب جایگزین «فاطمه رهبر»

از سوی دیگر و بر اساس آنچه سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور به ایرنا اعلام کرده است، فرد جایگزین «فاطمه رهبر» در انتخابات میان‌دوره‌ای ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص می‌شود.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره جایگزین مرحومه فاطمه رهبر در مجلس یازدهم توضیح داد: شبهه‌ای که درباره این موضوع از سوی برخی افراد مطرح شده، مربوط به انتخابات شورای شهر است چون در آن انتخابات علاوه بر نمایندگان اصلی، نمایندگان علی‌البدل نیز انتخاب می‌شوند و هر یک از اعضای اصلی به هر علت، مانند برکناری، استعفا یا فوت نیاز به جایگزین داشته باشند، از اعضای علی‌البدل جایگزین آنان خواهند شد. قائم مقام دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: اما در انتخابات مجلس شورای اسلامی عضو علی‌البدل نداریم و و در مواردی مثل فوت دو منتخب تهران و آستانه اشرفیه، جایگزین در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس انتخاب خواهد شد.