علی‌اکبر رضایی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص آخرین وضعیت درمانی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزیر صمت از جانبازان جنگ تحمیلی ۸ ساله است که ریه ایشان به دلیل شیمیایی بودن دچار مشکل است و متأسفانه چند روزی به دلیل وخامت حال در ICU بیمارستان بستری شدند و تحت مراقبت‌های درمانی قرار گرفتند که به لطف خداوند و تلاش پرسنل و پزشکان بهبود حاصل و از بیمارستان مرخص شدند.

درگذشت مدیر گروه جراحی دانشگاه شهیدبهشتی در اثر کرونا

درادامه ابتلای برخی مقامات کشور به کرونا ویروس، حبیب‌الله پیروی مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فوت شد. به گزارش مهر، علت مرگ وی، ابتلا به کرونا ویروس بوده است.

درگذشت دبیر کل هلال‌احمر تکذیب شد

در همین حال، عیسی رمضانی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر درگذشت محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر را بر اثر کرونا تکذیب کرد. به گزارش «ایرنا»، رمضانی در توییتی ضمن تکذیب خبر درگذشت محمودرضا پیروی نوشت: رسانه‌ها و خبرنگاران محترم، هر کسی که نام خانوادگی‌اش «پیروی» است، دبیرکل جمعیت هلال احمر نیست. به گزارش فارس، دبیرکل جمعیت هلال احمرهم با انتشار ویدئویی اعلام کرد: حال بنده خوب است و اکنون دردفترم مشغول ‌کار هستم.

قرنطینه مدیران هلال احمر

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر همچنین در توییتی دیگر نوشت: «‌مدیران‌عامل جمعیت ‎هلال احمر در استان‌های ‎البرز و ‎مازندران به دلیل حجم برخورد با مراجعه‌کنندگان و بروز علائم مشکوک به ‎کرونا بستری و قرنطینه هستند. در حال حاضر جانشین آنها در استان‌های مذکور ماموریت‌ها و وظایف محوله را انجام داده و پیگیری می‌کنند.»

بهبود حال معصومه ابتکار

از سوی دیگر به گزارش فرارو، یک منبع نزدیک به معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با «ایلنا» از بهبودی وی خبر داد و گفت: ابتکار در منزل استراحت کرد و در بیمارستان بستری نشد. در حال حاضر نیز حال او رو به بهبود است و کار‌های مربوط به معاونت زنان را از خانه پیگیری می‌کند.

تکذیب خبر ابتلای نماینده دیر به کرونا

در خبری دیگر، روز گذشته دفتر ارتباط مردمی سکینه الماسی در پیامی خبر ابتلای نماینده دیر، کنگان و جم به بیماری کرونا را تکذیب کرد. در این اطلاعیه آمده است که تست ابتلای وی به کرونا ویروس منفی بوده و ایشان در صحت و سلامت کامل در تهران پیگیر امور حوزه انتخابیه هستند.

منتخب تهران مرخص شد

خبر دیگر آنکه زهره الهیان منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، مرخص شد. به گزارش خبرگزاری فارس، الهیان در بیمارستان بقیه‌الله بستری بود.

بازگشت رئیس علوم پزشکی قم به محل کار

همچنین محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم که به بیماری کرونا مبتلا شده بود و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، دیروز در دفتر کار خود حاضر و اقدامات و برنامه‌ها درخصوص مبارزه با ویروس کرونا را بررسی کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، قدیر در نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا در قم به دلیل حضور در بیمارستان‌ها و مراکز بستری بیماران به کرونا مبتلا شده بود.

روایت نماینده ساوه از ابتلا تا بهبودی

از سوی دیگر، روز گذشته محمدرضا منصوری نماینده ساوه در مجلس در شرح ابتلا تا بهبودی خود به «ایسنا»، گفت: من از پنجم اسفند که تست‌ ابتلایم به کرونا مثبت شد در قرنطینه خانگی هستم.روزهای اول که با تب و سرفه گذشت سخت بود، البته روز به روز به سمت بهبودی رفتم. حالا هم چند روزی می‌شود که حالم بهتر شده است. منصوری ادامه داد: متاسفانه در این مدت همسرم هم کمی درگیر شد، البته ایشان تست نداد و از همان قرص‌هایی که من می‌خوردم استفاده کرد و حالا رو به بهبودی است.

پرداخت و دریافت پول در شعب بانک‌ها ممنوع

درهمین حال بانک مرکزی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت پرداخت و دریافت پول در شعب بانکی را صادر کرد. براساس این بخشنامه دریافت و پرداخت هرگونه وجه نقد اعم از اسکناس، ایران چک و مسکوک ممنوع است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این بخشنامه می‌افزاید:در روز‌های پایانی سال اسکناس نو توزیع نمی‌شود. این بخشنامه همچنین از ضد‌عفونی کردن دستگاه‌های خودپرداز خبرداده است.

توزیع داروی امام کاظم در مشهد

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی از توزیع داروی امام کاظم برای درمان کرونا در مشهد از سوی عوامل شیخ عباس تبریزیان در مشهد خبر داد. این روزنامه در خبری نوشت: در یکی از مساجد، مقادیری دارو تحت عنوان «داروی امام کاظم علیه‌السلام» میان مردم توزیع شد و توزیع‌کنندگان با فیلمبرداری از این صحنه و مصاحبه با چند نفر تلاش کردند چنین وانمود کنند که مبتلایان به کرونا با این داروها شفا یافته‌اند.این اقدام توسط عوامل شیخ تبریزیان که چندی قبل یکی از کتاب‌های معروف طبی را سوزانده بود انجام شده است.