به گزارش میزان، وی در این جلسه گفت: ‌اختیاراتی که شورای عالی امنیت ملی با تنفیذ رهبر معظم انقلاب برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به مسوولان اجرایی داده اتمام حجت است. اختیارات لازم داده شده، همه دستگاه‌ها به کمک دستگاه بهداشت و درمان کشور بشتابند. در صورت نیاز جلسه ستاد مقابله با کرونا در عالی‌ترین سطح، باید هر روز برگزار شود نه هفته‌ای یک‌بار. رئیس قوه‌قضائیه افزود: دغدغه وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی ما باید بهداشت و درمان باشد. نباید موضوع لجستیک، پشتیبانی، تهیه کالا و لوازم پزشکی دغدغه آنها باشد و بخش‌های دیگر باید کار پشتیبانی را انجام دهند. رئیس قوه‌قضائیه همچنین در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران اظهار کرد: ستاد مبارزه با کرونا در سطح عالی‌ترین مسوولان کشور است؛ یعنی اینکه این ستاد، عالی است و باید علی‌القاعده با ریاست رئیس‌جمهور تشکیل جلسه دهد و اجرا شدن مصوبات پیگیری شود.

تماس تلفنی لاریجانی با استانداران قم، گیلان و مازندران

درهمین حال به دنبال شیوع بیماری کرونا در استان‌های کشور و بحرانی بودن شرایط استان‌های گیلان، مازندران و قم روزگذشته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با استانداران آنها ضمن دریافت آخرین گزارش‌ها از شیوع کرونا در این استان‌ها، از پیگیری نیازهای استانی برای مقابله با کرونا در سطح ملی خبر داد.

به گزارش «ایرنا» علی لاریجانی دراین تماس‌های تلفنی جداگانه ضمن بررسی آخرین تحولات مربوط به بیماری کرونا، نیازها، مشکلات و اقدامات مقابله‌ای انجام شده در این استان‌ها، بر پیگیری برخی اقدامات و نیازها در سطح ملی، ادامه جلب کمک از همه بخش‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به مبتلایان و تجهیز بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها تاکید کرد. وی با اشاره به پیگیری‌هایی که قبلا صورت گرفته و منابع مالی اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه به مقابله با بحران کرونا گفت: برخی اقدامات باید در سطح ملی صورت گیرد که پیگیری و اجرای سریع آنها ضرورت دارد.

هشدار دادستان کل کشور درباره اعلام آمار مربوط به کرونا

ازسوی دیگر دادستان کل کشور در رابطه با اعلام آمار و ارقام درخصوص بیماری کرونا از سوی افراد غیرمسوول اطلاعیه‌ای صادر کرد. به گزارش ایسنا دربخشی ازاین اطلاعیه آمده است:نظر به اینکه به موجب مصوبات لازم الاجرای ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، اطلاع رسانی در این خصوص، صرفا باید از طریق آن ستاد انجام شود، هر اظهارنظری خارج از روال مقرر، اقدامی خلاف مصالح و امنیت ملی کشور تلقی و با مرتکب بر اساس قوانین مربوط برخورد خواهد شد.

همچنین دادستانی تهران هم درخصوص منتشر‌کنندگان اخبار کذب اطلاعیه‌ای منتشر کرد. به گزارش «ایسنا» در این اطلاعیه با اشاره به انتشار برخی اخبار در (کانال‌ها، سایت‌ها و سایر منابع خبری) و ارائه آمارهای غیرواقعی و صعودی درخصوص تعداد مبتلایان، تعداد متوفیان ناشی از ویروس کرونا و تجویز دارو‌ها و توصیه‌های تایید نشده پزشکی، برشناسایی و احضار عوامل سازنده و منتشر‌کنندگان اخبار کذب (از جمله کانال‌های خبری، پیج‌های اینستاگرام، سایت‌ها و سایر منابع خبری) تاکید شده است.همچنین مطابق این اطلاعیه برای این افراد پرونده قضایی تشکیل خواهدشد.

معرفی مرجع تصمیم‌گیری در مورد قرنطینه

همچنین به گزارش «ایسنا» یک منبع مطلع نزدیک به شورای‌عالی امنیت ملی گفت: کلیه تصمیم‌گیری‌ها در مورد اقدامات لازم‌الاجرا برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ می‌شود و سایر نهادهای کشور موظف به اجرا و پشتیبانی از مصوبات هستند.

لغو نماز جمعه برای سومین هفته

ازسوی دیگر به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این هفته نماز جمعه در مراکز استان‌ها برگزار نخواهد شد. درهمین حال آستان قدس رضوی(ع) طی اطلاعیه‌ای نحوه برگزاری مراسم تحویل سال ۹۹ را اعلام کرد. براساس این اطلاعیه با عنایت به توصیه‌های مؤکد مسوولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی در جلوگیری از برگزاری تجمعات، ضمن عذرخواهی از مشتاقان زیارت حرم مطهر رضوی به استحضار می‌رسانیم ویژه‌برنامه‎های نوروزی و اعیاد شعبانیه آستان مقدس رضوی از جمله برنامه تحویل سال نو به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

شیب کرونا در گیلان کند شد

درخبری دیگر در این راستا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از کند شدن روند شیب صعودی ابتلا به کرونا در گیلان خبر داد و اظهار امیدواری کردکه این روند ادامه پیدا کند. به گزارش «ایرنا» کیانوش جهانپور همچنین گفت: نوروز امسال مشابه هیچ سالی نخواهد بود.

به گزارش «ایسنا» سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به افزایش آمار ابتلای افراد به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی در صورت افزایش سفرهای مردم به این استان همزمان با عید نوروز هشدار داد.

وی همچنین از بهبود نسبی علایم برخی موارد شدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) با داروی ایرانی و ادامه روند بررسی‌ها در این زمینه خبر داد.